کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام پژمان‌فر :

پیام طرح اعاده اموال نامشروع به مردم تحقق دوباره عدالت است

خبرگزاری فارس , 22 اسفند 1396 ساعت 12:10

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اعاده اموال نامشروع یک پیام مهم برای مردم دارد و آن این است که نمایندگان و مسؤولان به دنبال ایجاد عدالت در جامعه هستند.


به گزارش قم نیوز نصرالله پژمان‌فر با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان به بیت‌المال اظهار کرد: براساس اسناد بالادستی، دولت‌ها مکلف هستند تا پیشرفت و توسعه را در سایه عدالت تعقیب کنند اما متاسفانه از دولت سازندگی مسیری شروع شد که دولت‌ها تنها به پیشرفت توجه داشتند.

وی افزود: متاسفانه شرایط کشور به سمتی رفته است که به پیشرفت در سایه عدالت توجهی شده است به همین دلیل نیز مانند بسیاری از کشور‌های دیگر شاهد پیشرفت و توسعه‌ بدون عدالت هستیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی اصرار به پیشرفت همراه با عدالت دارد خاطرنشان کرد: در خصوص ایجاد عدالت اجتماعی در کشور، مقام معظم رهبری تذکراتی دادند و مردم نیز نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی در این خصوص دارند به همین دلیل مجلس شورای اسلامی به سمتی حرکت کرد تا بتواند بخشی از اعتماد‌هایی که در سال‌های اخیر از بین رفته است را احیا کند.

وی با تأکید بر ضرورت ایجاد عدالت اجتماعی ادامه داد: بر همین اساس در مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته شد تا علاوه بر جلوگیری از دریافت حقوق‌های نامتعارف، اموال نامشروع تحصیل شده نیز به بیت‌المال بازگردد.

پژمان‌فر گفت: طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان به منظور جلب اعتماد دوباره مردم و ایجاد عدالت اجتماعی مطرح شده است و براساس این طرح اموال و دارایی مسؤولان بررسی می‌شود و اگر مشخص شود که اموال به صورت نامشروع کسب شده است، باید به بیت‌المال بازگردد.

وی تصریح کرد: به نظر من طرح اعاده اموال نامشروع یک پیام مهم برای مردم دارد و آن این است که نمایندگان و مسؤولان به دنبال ایجاد عدالت در جامعه هستند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: البته این طرح موافقان و مخالفانی دارد و ممکن است که اصلاحاتی نیز در آن صورت گیرد که طبیعی است اما در هر صورت باید این طرح اجرا شود تا این باور در مردم ایجاد که مسؤولان به دنبال عدالت اجتماعی هستند.

وی ضمن انتقاد از عدم بررسی دو فوریت طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در نشست علنی مجلس اظهار کرد: این طرح می‌تواند موجب احیا اعتماد از بین رفته مردم شود اما با اینکه براساس نص صریح آیین‌نامه این طرح باید در مجلس مطرح می‌شد اما متاسفانه به دلایل نامشخص این اتفاق نیفتاد.

پژمان‌فر با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نباید تشخیص خود را مقدم بر آیین‌نامه بداند عنوان کرد: هیئت رئیسه نباید این احساس را داشته باشد که بیشتر و بهتر از نمایندگان مصالح را می‌داند.

وی با اشاره به اعلام آرای نمایندگان در خصوص طرح اعاده اموال نامشروع ادامه داد: براساس آیین‌نامه مجلس، امکان اعلام شدن آرای نمایندگان وجود دارد و به همین دلیل نیز ما این پیشنهاد را مطرح کردیم و امیدواریم که با این پیشنهاد موافقت شود چراکه این حق مردم است که نظر نماینده خود را در این خصوص بدانند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا اموال کسب شده بوسیله رانت اطلاعاتی مشروع است یا نامشروع بیان کرد: در حال حاضر نمی‌توان گفت که چه اموالی مشروع و یا نامشروع است، چراکه اموال باید توسط کمیته‌ای که پیش‌بینی شده است بررسی شود و تا زمان بررسی نمی‌توان چیزی اعلام کرد.

انتهای پیام/138


کد مطلب: 61483

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/61483/پیام-طرح-اعاده-اموال-نامشروع-مردم-تحقق-دوباره-عدالت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir