کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله نوری همدانی: نمي‌توان در برابر تعرض به سفارت ايران در لندن ساكت بود

خبرگزاری فارس , 22 اسفند 1396 ساعت 15:15

یکی از مراجع تقلید با اشاره به جریانات اخیر در زمينه حمله به سفارت ايران در لندن گفت: نمي‌توانيم در برابر این اقدام ساکت باشیم و باید صدای خود را به دنیا برسانیم.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: شکر نعمت در قرآن ذکر شده و خداوند با عبارات مختلف تأکید بر شکر نعمت پروردگار را ذکر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ولایت اهل بیت(ع) بزرگترین نعمت پروردگار است و این نظام بر اساس ولایتمداری و شناخت ولایت برپا شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خطوط و شاخصه‌هایی که برای نظام اسلامی معین شده باید در نظر داشته باشیم و این خطوط و شاخصه‌ها را حفظ کنیم گفت: نخستین معیار انقلاب مسئله ولایت فقیه است و در روایات نیز این امر ذکر شده است.

وی با اشاره به تأسیس نظام قدرتمند اسلامی گفت: این نظام نعمت بزرگی است زیرا قرن‌ها مردم گرفتار استبداد بودند ولی با شکل‌گیری انقلاب، نظامی با اقتدار شکل گرفت که دارای رهبری در رأس خود است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: اسلام ناب محمدی از دیگر ارکان انقلاب است زیرا دشمنان اسلام را شاخه شاخه کرده بودند که از جمله آنها  اسلام طالبانی و آمریکایی بود ولی امام خمینی(ره) اسلام ناب را به عرصه زندگی آوردند بنابراین وظیفه داریم اسلام ناب را به مردم بشناسانیم.

وی با اشاره به جریان حجاب گفت: اگر اقدامی انجام نمی‌شد به تدریج این جریان محو می‌شد باید در نظر داشت حفظ اسلام و ویژگی‌های دین امر به معروف است.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های اقتصاد، حقوق، عمران و آبادانی در دستور کار قرار گیرد.

وی احیای جهاد و شهادت را از دستاوردهای دیگر انقلاب ذکر کرد و افزود: این بحث پیش از انقلاب ضعیف شده بود ولی انقلاب به واسطه این شاخصه قدرت پیدا کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: جهاد باید در رکاب امام باشد و با کشورگشایی و تصرف آب و خاک تفاوت دارد و بر اساس آن باید دین زنده شود و بدون جهاد حکومت، ارزش‌های دینی و علم وجود ندارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مجاهدانی در ایران حضور دارند و به تجهیزات موشکی مجهز هستیم گفت: امروز دشمن از قدرت کشور به لرزه افتاده و ما روز به روز قوی‌تر می‌شویم. در ایران میلیون‌ها انسان عاشق شهادت وجود دارد و اگر رهبر معظم انقلاب امر کنند به سوی میدان‌ها حرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری کوچه‌ها به نام شهدا پیام دارد. شهدا کار حسینی کردند و ما باید کار زینبی کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مسئله بسیج بسیار مهم است که سرلوحه کار شما قرار دارد گفت: علمای شیعه مرزداران هستند و دشمن به دروغ‌پراکنی می‌‌پردازد بنابراین بسیج باید به مردم در این زمینه بصیرت‌بخشی کرده و از فرهنگ انقلاب و اسلام دفاع کند.

وی با بیان اینکه ریشه تمام جریانات صهیونیست‌ها هستند گفت: عربستان و وهابیت از چند بعد دشمن ما هستند آنها دین ما را باطل می‌دانند بنابراین باید در برابر آنها با قدرت به میدان آییم و بدانیم تکیه‌گاه آنها آمریکا و صهیونیست‌ها هستند و در ازای اسلحه به آنها پول می‌دهند و در سایه آنها خود را نگاه داشتند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اکنون زیر پرچم ولایت فقیه وظیفه داریم بنابراین باید شکر نعمت‌ها را به جا آوریم تا پیروز شویم.

وی با اشاره به جریانات اخیر در زمینه حمله به سفارت ایران در لندن گفت: نمی‌توانیم در برابر این اقدام ساکت باشیم و باید صدای خود را به دنیا برسانیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 61490

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/61490/آیت-الله-نوری-همدانی-نمي-توان-برابر-تعرض-سفارت-ايران-لندن-ساكت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir