کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

کلنگ زنی ساخت بیمارستان تخصصی قلب در سال 97

طرح جامع سلامت نجات‌بخش سلامت استان قم بود

خبرگزاری فارس , 22 اسفند 1396 ساعت 18:01

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: عملیات احداث بیمارستان تخصصی قلب در سال ۱۳۹۷ شروع می‌شود و در طول مدت دو سال افتتاح خواهد شد؛ این بیمارستان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشراف مراجع تقلید به صورت خیریه به ارائه خدمات خواهد پرداخت.


به گزارش قم نیوز ابوالفضل ایرانی‌خواه عصر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه نظام جامع سلامت، انقلابی در عرصه سلامت استان است اظهار کرد: در استان قم در حوزه‌های زیر ساختی طرح سلامت، تحول عظیمی صورت گرفته است که بیش از ۵۰۰ نفر نیرو در آن فعالیت کردند.

وی افزود: طرح جامع سلامت نجات‌بخش مسئله سلامت در استان قم بود و ۱۴۰ پایگاه در سطح استان برای آن در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به روند اجرای نظام سلامت در استان خاطرنشان کرد: تاکنون برای حدود ۶۰ درصد جمعیت استان قم پرونده سلامت تشکیل شده است و باتوجه به اینکه اجرای نظام جامعه سلامت، طرحی کاملا علمی بود امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت استان قم در حوزه آموزش پیشرفت بسیار خوبی داشته است ادامه داد: افتتاح و راه‌اندازی مجموعه پردیس با ۵۰۰ تختِ خوابگاهی مدرن نیز بیانگر پیشرفت‌ قابل توجه استان در سال‌های اخیر است.

ایرانی‌خواه تصریح کرد: متاسفانه وضعیت هتلینگ بیمارستان‌های قم مناسب نیست،‌ البته در سال‌های اخیر در این زمینه نیز شرایط بسیار بهتر از گذشته شده است اما همچنان باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به جایگاه کشور و استان قم در زمینه‌ پژوهش‌های سلامت گفت: ایران رتبه ۱۷ جهانی را در عرصه پژوهش‌های تاثیرگذار سلامت کسب کرده است و استان قم نیز در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی در این زمینه داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نقش کلیدی مردم در سلامت عنوان کرد: وزارت بهداشت با تمام امکانات و فعالیت‌هایی که دارد تنها می‌تواند حدود ۲۰ درصد سلامت مردم را تأمین کند و ۸۰ درصد باقی‌مانده بستگی به مراقبت‌های مردم دارد.

وی با اشاره به خدمات دانشگاه علوم پزشکی در ایام نوروز گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، دانشگاه علوم پزشکی خدماتی را به مردم و زائران ارائه می‌دهد و امیدواریم که بتوانیم در این زمینه موفق باشیم.

ایرانی‌خواه با بیان اینکه طرح تحول سلامت یک طرح و سیاست پایدار و دائمی است گفت: تأمین منابع پایدار بزرگترین چالش در اجرای نظام سلامت استان است البته در بودجه سال ۱۳۹۷ مبلغ قابل قبولی از درخواست‌های وزارت بهداشت در زمینه نظام جامعه سلامت تصویب شد اما تأمین منابع پایدار از چالش‌های بزرگی است که باید برطرف شود؛ همچنین بدهی‌ سازمان‌های بیمه و دفترچه‌های بیمه سلامت نیز دیگر چالش طرح نظام سلامت است.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح پرونده الکترونیک در سه استان کشور ادامه داد: طرح پرونده الکترونیک در سه استان کشور به صورت پایلوت و آزمایشی اجرا خواهد شد که البته استان قم جز ۳ استان نیست اما مقدمات اجرای این طرح در استان در دست اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه برخی پزشکان، مراجعین را به آزمایشگاه‌های خاص ارجاع می‌‌دهند گفت: ارجاع مراجعان به آزمایشگاه‌های خاص توسط پزشکان نیاز به یک نظارت و بازرسی دقیق دارد.

وی با اشاره به کمبود متخصص سونوگرافی در استان قم بیان کرد: رویکرد و سیاست دانشگاه علوم پزشکی قم در زمینه سونوگرافی افزایش متخصصان نیست بلکه هدف ما آموزش افرادی در این زمینه است.

ایرانی‌خواه عنوان کرد: همچنین مجوز استخدام ۱۵۰ کمک پرستار در سال ۱۳۹۷ اخذ شده است و بیمارستان هزار تختخوابی قم  نیز تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: عملیات احداث بیمارستان تخصصی قلب نیز در سال ۱۳۹۷ شروع می‌شود و در طول مدت ۲ سال افتتاح خواهد شد؛ این بیمارستان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشراف مراجع تقلید به صورت خیریه به ارائه خدمات خواهد پرداخت.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 61508

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/61508/کلنگ-زنی-ساخت-بیمارستان-تخصصی-قلب-سال-97

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir