پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۴۹
کد مطلب : 61572
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم:

آموزه‌های اسلام به حفاظت از محیط زیست تاکید دارند

قم نيوز : دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه در آیات و روایات به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه‌ ویژه‌ای شده است گفت: براساس آیات و روایات حفاظت از محیط زیست وظیفه همه انسان‌ها است.
آموزه‌های اسلام به حفاظت از محیط زیست تاکید دارند
آموزه‌های اسلام به حفاظت از محیط زیست تاکید دارند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حسین معرفت در نشست آمران به معروف، حافظان محیط زیست که امشب در ساختمان سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر بسیار وسیع و گسترده است و در موضوع خاصی محدود نیست به این معنی که امر به معروف و نهی از منکر در همه شئون و ابعاد فردی و اجتماعی ممکن است.

وی با بیان اینکه در آیات و روایات به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه‌ ویژه‌ای شده است افزود: براساس آیات و روایات حفاظت از محیط زیست وظیفه همه انسان‌ها است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکلات بسیار زیادی برای محیط زیست به‌وجود آمده است که همه این مشکلات به دلیل توجه نکردن به دستورت اسلام در خصوص حفاظت از محیط زیست است.

وی با تأکید بر اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند، بدون تردید اگر امر به معروف در حوزه محیط زیست به درستی انجام شود،‌ بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

معرفت گفت: متاسفانه فرهنگ مصرف‌گرایی از غرب وارد کشور شده است و نتیجه نیز این شده است که اسراف زیاد شده است و بسیاری از منابع طبیعی از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: ما در سرزمینی زندگی می‌کنیم که منابع بسیار زیادی دارد و باید از این محیط زیست و منابع دفاع کنیم؛ بدون تردید تذکر لسانی از مهم‌ترین مواردی است که موجب حفظ محیط زیست می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نیز از منکر استان قم گفت: امر به معروف تنها مربوط به ستاد امر به معروف نیست و وظیفه عموم مردم است؛ خوشبختانه تفاهم‌نامه‌‌ای میان محیط زیست و ستاد امر به معروف به امضا رسیده است که امیدواریم این تفاهم‌نامه تاثیرات مثبتی در خصوص حفظ محیط زیست داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaumni.49n6015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما