کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

کارگاه‌های عمرانی جاده ای در نوروز تعطیل می‌شود

خبرگزاری فارس , 24 اسفند 1396 ساعت 8:55

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: این استان در 9 ماه ابتدایی سال جاری رتبه دوم را در کشور در زمینه کاهش تلفات جاده ای منجر به فوت و جرح داشته است.


به گزارش قم نیوز حسن صبوری با اشاره به ویژگی‌های استان قم اظهار کرد: این استان در مرکز کشور و در شاهراه ارتباطی 17 استان قرار دارد و به عنوان جعبه تقسیم حمل و نقل مسافربری و باری در مرکز ایران عمل می‌کند.  

وی با بیان اینکه طول کل راه‌های شریانی استان قم 609 کیلومتر از جمله 209 کیلومتر آزادراه است ادامه داد: در روزهای پایانی سال با تکمیل قطعه چهارم بزرگراه قم - جعفریه ، محور بزرگراهی قم – ساوه - بویین زهرا - قزوین تکمیل خواهد شد، با تکمیل بزرگراه قم - جعفریه تردد خودرو‌ها در کریدور شمال- جنوب و شمال غربی کشور تسهیل می‌شود و شاهد کاهش 135 کیلومتری مسیر در این کریدور خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: قطعه اول محور قم - نیزار به طول ۷.۵ کیلومتر بهسازی و روکش شده و آسفالت قطعه دوم آن به طول ۴.۵ کیلومتر انجام شده است، بهسازی این محور موجب کاهش 20 کیلومتری مسیر می‌شود.

صبوری با اشاره به حضور گسترده مسافرین نوروزی در استان قم اظهار کرد: شهر قم به عنوان دومین شهر مذهبی کشور شناخته می‌شود و به این دلیل پیش بینی کردیم که در نوروز 97 شاهد افزایش 15 درصدی حضور مسافرین از طریق حمل و نقل عمومی در این شهر به خصوص در روزهای ابتدایی سال باشیم.

وی ادامه داد: تمام کارگاه‌های عمرانی جاده ای و هر نوع عملیات عمرانی راه در استان قم به دلیل ایجاد ترافیک و تامین ایمنی مسیر در تعطیلات نوروزی تعطیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: براساس تجربه سال‌های گذشته در روزهای ابتدایی تعطیلات نوروزی و روزهای پایانی این تعطیلات با ترافیک شدید در محورهای استان مواجه خواهیم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان قم در 9 ماه ابتدایی سال جاری رتبه دوم را در کشور در زمینه کاهش تلفات جاده ای منجر به فوت و جرح داشته است.

انتهای پیام/138


کد مطلب: 61575

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/61575/کارگاه-های-عمرانی-جاده-نوروز-تعطیل-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir