پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 61585
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار قم:

صنايع كوچك قم دو اصل كيفيت بالا و قيمت پايين را حفظ كنند

قم نيوز : استاندار قم بر ضرورت رعايت دو اصل كيفيت بالا و قيمت پايين، توسط فعالان صنايع كوچك ومتوسط صادرات محور تاكيد كرد.
صنايع كوچك قم دو اصل كيفيت بالا و قيمت پايين را حفظ كنند
صنايع كوچك قم دو اصل كيفيت بالا و قيمت پايين را حفظ كنند
به گزارش قم نیوز سید مهدی صادقی در چهارمین نشست کارگروه اقتصادی استان که به خوشه‌های کسب و کار قم اختصاص یافته بود، با تاکید بر تک رقمی کردن نرخ بیکاری در سال 97 اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته با جدیت تک رقمی شدن نرخ بیکاری در استان پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد بسترهای مناسب برای تقویت تولید در دستور کار دولت در سال 96 بوده است گفت: تدوین سند اشتغال استان می‌تواند چراغ راهی برای هدف گذاری‌های بعدی باشد.

استاندار قم با تقدیر از همدلی و همکاری دستگاه‌های اقتصادی استان به برنامه دولت تدبیر و امید برای تک رقمی کردن نرخ بیکاری اشاره کرد و افزود: این چشم انداز در سال 97 با قوت در استان پیگیری خواهد شد.

وی جایگاه، اعتبار و سابقه صنایع مبلمان، فرش، سنگ، سوهان و کفش و دمپایی ماشینی را مد نظر قرار داد و خاطرنشان کرد: مسؤولان استان باید با حمایت و راهبری مناسب، فعالان در این صنایع را در افزایش صادرات و به تبع آن بدست آوردن ارزش افزوده بیشتر کمک کنند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین دو اصل کیفیت بالا و قیمت پایین را مد نظر قرار داد و تاکید کرد: با استفاده از روش‌های نوین در تولید و همچنین بازاریابی و توسعه بازارهای داخلی و خارجی قطعا می‌توان در این دو اصل نیز موفق بود تا بتوان با رقبای خارجی نیز رقابت داشت.

وی ارزش افزوده کالاهای تولیدی نسبت به خام فروشی را مورد توجه قرار داد و گفت: باید تلاش کنیم تا در خوشه‌های کسب و کار از جمله خوشه مبلمان که حدود 40 درصد از نیاز کشور توسط قم برآورده می‌شود، به چشم اندازهای تعیین شده دست یابیم.

صادقی همچنین رقابتی کردن صادرات را بسیار مهم و ضروری تلقی کرد و گفت: تولید کالاهای با کیفیت با استفاده از روش‌های نوین تجارت باید در دستور کار مسؤولان دولتی و بخش خصوصی باشد.

وی با بیان اینکه در بحث تامین منابع اعتباری، دولت حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را خواهد داشت تصریح کرد: امیدواریم سال آینده شرایط بهتری در زمینه توسعه اقتصادی و تقویت رتبه استان در رشد اقتصادی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcenn8p.jh8zvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما