جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۹
کد مطلب : 61613
منبع : خبرگزاری فارس
مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:

علوم فطري نزد فيلسوفان غرب و انديشمندان مسلمان منتشر مي‌شود

قم نيوز : مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار كتاب علوم فطري نزد فيلسوفان غرب و انديشمندان مسلمان در آينده‌اي نزديك خبر داد.
علوم فطري نزد فيلسوفان غرب و انديشمندان مسلمان منتشر مي‌شود
علوم فطري نزد فيلسوفان غرب و انديشمندان مسلمان منتشر مي‌شود
به گزارش قم نیوز محمد روحانی امروز با اشاره به محتوای کتاب علوم فطری نزد فیلسوفان غرب و اندیشمندان مسلمان اظهار کرد: این اثر در زمینه علوم فطری نوشته شده و هدف اصلی نویسنده استخراج دیدگاه‌های فیلسوفان غرب و اندیشمندان مسلمان از بین اصول و مبانی فلسفه بوده و سپس به بررسی این دیدگاه‌ها پرداخته و دیدگاه برگزیده‌ای در زمینه مباحث مربوط به علوم فطری ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه کاوش در امور فطری در واقع شامل بررسی مبانی انسان‌شناسی و خودشناسی است گفت: پژوهشی جامع در این زمینه در آثار علمی مشاهده نمی‌شود بنابراین نویسنده تلاش کرده در این کتاب به اندازه توان خود با رعایت اصول و مبانی پژوهش در علوم فطری با نگاهی تطبیقی و با شیوه‌ای انتقادی مهمترین دیدگاه‌های اندیشمندان مسلمان و غرب را درباره علوم فطری بررسی کند و سرانجام دیدگاه برگزیده خود را در هر موضوع ارائه دهد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد:‌ این کتاب در ابتدا با کلیات شروع شده و نویسنده در فصل نخست به اصول و مبانی پژوهش می‌پردازد که مفهوم‌شناسی فطرت و معانی اصطلاحی فطرت را دربرمی‌گیرد.

وی عنوان کرد: علوم فطری نزد فیلسوفان یونان باستان مانند سقراط، افلاطون و ارسطو، فطری بودن علوم نزد ارسطو، دیدگاه‌های جان لاک درباره علوم فطری، ر 137اه‌های اکتساب معرفت نزد فیلسوفان مسلمان، علوم حضوری فطری نزد فیلسوفان مسلمان و فطری بودن دین و باورهای دینی نزد اندیشمندان مسلمان از جمله فصول این کتاب است.

کتاب علوم فطری نزد فیلسوفان غرب و اندیشمندان مسلمان در 502 صفحه تألیف شده و با قیمت 36 هزار تومان در آینده‌ای نزدیک به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی وارد بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcgw393.ak9qq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما