شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : 61658
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

فضای مجازی غیربومی خطر اول فرهنگ است/مسؤولان به فکر اقشار کم درآمد باشند

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید خطر فضای مجازی بدون نظارت و غیر بومی را خطر اول فرهنگ دانست و گفت: مکرر حوزه به مسؤولان تذکر داد اما ظاهراً بنای بر حل مشکل نیست و عده‌ای هم به‌دنبال این هستند که بگویند حوزه با پیشرفت و فضای مجازی مخالف است در حالی که ما با فضای مجازی که از خارج هدایت می‌شود مخالف هستیم.
فضای مجازی غیربومی خطر اول فرهنگ است/مسؤولان به فکر اقشار کم درآمد باشند
فضای مجازی غیربومی خطر اول فرهنگ است/مسؤولان به فکر اقشار کم درآمد باشند
به گزارش قم نیوز  آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی در مشهد مقدس اظهار کرد: توقع این بود مسؤولان از شعار و جلسه خارج می‌شدند و جهادی برای تحقق شعار سال شکل می‌دادند. باید در نظر داشت اگر به طور جدی حرکت می‌شد بسیاری از مشکلات اقتصادی گریبان جامعه ما را نمی‌گرفت.

وی بیان کرد: امروز معیشت مردم انسان را شرمنده می‌کند، نامه‌های فراوانی از اقشار مختلف اعم از فرهنگیان، کارگران و کشاورزان داریم که گله‌مند هستند؛ بنده از مسؤولان می‌خواهم به فکر اقشار کم درآمد باشند این مردم به گردن ما حق دارند این مردم مستضعف خون دادند، شهید دادند و انقلاب کردند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: اگر به این‌ها توجه نشود و اینها ناراضی باشند ظلم است؛ خدمت به مردم را عبادت بدانید. امام سجاد(ع) فرمود اشرف و اعظم عبادت خدمت به مردم است.

وی تصریح کرد: از اختلاف طبقاتی جلوگیری شود، خوی اشرافی گری را دور کنیم و برویم با مردم چهره به چهره حرف بزنیم. خودمان را به‌عنوان مسؤولان اجرایی در معرض مردم قرار دهیم، بنده همیشه به همه دولت‌ها عرض کردم و به این دولت هم گفتم ما کاری جز خدمت به مردم و رضایت آنان نداریم و بجای تخریب همدیگر با وحدت و پیروی از رهبری به مردم خدمت کنیم. البته معتقد هستم عده ای از مسوولان تلاش می‌کنند و قصد خدمت هم دارند.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: وضعیت فرهنگی کشور باید بهتر از این باشد چون فرهنگ قوام و نظام جامعه است اگر فرهنگ درست باشد شناخت مشکل و حل آن آسان‌تر است و در مقوله فرهنگ باید کار جهادی شود؛ تمام امور فرهنگی اعم تبلیغات، هنر، سینما و تلویزیون و... باید هماهنگ با اسلام و انقلاب باشد، البته پیشرفت بسیار بود و قابل مقایسه با گذشته نیست ولی نگرانی‌هایی هم وجود دارد.

وی خطر فضای مجازی بدون نظارت و غیر بومی را خطر اول فرهنگ دانست و یادآور شد: مکرر حوزه به مسؤولان تذکر داد ولی ظاهراً بنای بر حل مشکل نیست و عده ای هم به‌دنبال این هستند که بگویند حوزه با پیشرفت و فضای مجازی مخالف است در حالی که ما با فضای مجازی که از خارج هدایت می‌شود و با ایجاد شبهه و دروغ دین مردم را هدف قرار داده و این همه آسیب اجتماعی درست کرده است، مخالف هستیم.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcfcvdv.w6dytagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما