يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب : 61681
منبع : خبرگزاری مهر
با تشکیل ۷ کارگروه؛

۲۶۰ برنامه همزمان با نوروز در حرم حضرت معصومه(س) اجرا می‌شود

قم نيوز : معاون فرهنگی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) گفت: ۷ کارگروه ویژه ایام نوروز در حوزه‌های مختلف در حرم مطهر تشکیل شده و حدود ۲۶۰ برنامه در این ایام اجرا می‌شود.
۲۶۰ برنامه همزمان با نوروز در حرم حضرت معصومه(س) اجرا می‌شود
۲۶۰ برنامه همزمان با نوروز در حرم حضرت معصومه(س) اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام صفر فلاحی ظهر شنبه در مصاحبه مطبوعاتی که با موضوع تشریح برنامه‌های نوروزی در سالن حضرت خدیجه کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: زائران و مسافران فراوانی در ایام نوروز به آستان‌های مقدس مشرف می‌شوند از این جهت حرم حضرت معصومه(س) برنامه‌های ویژه‌ای به‌ویژه در بخش فرهنگی برای زائران دارد.

وی با اشاره به تجربیات سال‌های گذشته مبنی بر حضور مردم در لحظه تحویل سال در آستان‌های مقدس عنوان کرد: ۷ کارگروه ویژه ایام نوروز در حوزه‌های مختلف فرهنگی، انتظاماتی، اطلاع‌رسانی، تبلیغی، نظارت و ارزیابی و امور مربوط به محافل و مراسم در آستان مقدس حضرت معصومه(س) تشکیل شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: گفت: حدود ۲۶۰ برنامه در ایام نوروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: تکریم زائران از اهداف این آستان در برگزاری ویژه‌برنامه‌های ایام نوروز در حرم مطهر است.

معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س)

حجت الاسلام فلاحی اضافه کرد: معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) و آشنایی با جایگاه قم و آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) نیز از اهداف دیگر اجرای برنامه‌های نورزی است.

وی افزود: ارائه محتوای مناسب برای مخاطبان در حوزه مسائل دینی و تربیتی و ایجاد شور و نشاط در میان خانواده‌های زائران راه دور، ارائه الگوهای فرهنگی مناسب به عنوان سفیران برای اجرا در شهر خودشان از اهداف برگزاری این ویژه برنامه‌ها است.

وی با بیان شعار اعتاب مقدس با عنوان «بهار را با محبت تو آغاز می‌کنم» افزود: بیش از ۱۲۰۰ خادم در ایام نوروز در استان مقدس حضرت معصومه(س) به زائران خدمات مختلف ارائه خواهند کرد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به مصادف شدن لحظه تحویل سال با سالروز شهادت امام هادی(ع) ابراز کرد: در مراسم تحویل سال نو به گونه‌ای برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا در اجرای برنامه‌ها هم به مقام شامخ امام هادی(ع) عرض ارادت شود و هم شور و حال تحویل سال برقرار باشد.

وی عنوان کرد: روزانه در ایام نوروز برنامه‌های متنوع ادعیه خوانی، زیارت آل یاسین و جامعه کبیره، اقامه نمازهای جماعت در شبستان امام خمینی(ره) و صحن امام رضا(ع)، صحن فاطمی و صحن جوادالائمه(ع) نیز نماز برقرار می‌باشد.

نمایشگاه حریم حرم برپا می‌شود

معاون فرهنگی آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: پرده‌خوانی، مسابقات حضوری، حضور مهمانان ویژه، قرعه‌کشی به مناسبت مسابقات مختلف، ویژه‌برنامه خانواده‌ها و غرفه‌های نقاشی برای نوجوانان در حوزه‌های مختلف حجاب، عفاف، مهدویت، اقتصاد مقاومتی و سوغات فرهنگی ویژه کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های این ایام است.

معاون فرهنگی آُستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) افزود: نمایشگاه حریم حرم در ضلع شرقی حرم مطهر در ایام نوروز برپا می‌شود.

وی با اشاره به فروشگاه‌های عرضه متبرکات و سوغات فرهنگی، افزود: این فروشگاه‌ها همه‌روزه از ساعت ۷ تا ۲۴ در صحن‌های مختلف برقرار خواهد شد.

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: تورهایی در قالب حرم گردی برپا است و ویژه‌برنامه‌هایی به زبان فارسی برای زائران و سیاحان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی ویژه بانوان در رواق حضرت خدیجه(س) برقرار است، اظهار داشت: در ایام نوروز همانند دهه کرامت هنرمندانی با حضور در حرم مطهر بداهه نویسی داشته و این آثار هنری در معرض دید قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb80b0.rhb8wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما