يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : 61712
منبع : ایسنا
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم عنوان کرد:

پیش بینی حضور بیش از 12 میلیون زائر در قم طی ایام نوروز/اسکان روزانه 100 هزار مسافر نوروزی

قم نيوز : معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: در ایام نوروز 96 قم پذیرای 10 میلیون نفر زائر بود که امسال به واسطه افزایش تعطیلات حضور بیش از 12 میلیون نفر زائر در قم برای ایام عید پیش بینی می شود.
پیش بینی حضور بیش از 12 میلیون زائر در قم طی ایام نوروز/اسکان روزانه 100 هزار مسافر نوروزی
پیش بینی حضور بیش از 12 میلیون زائر در قم طی ایام نوروز/اسکان روزانه 100 هزار مسافر نوروزی
به گزارش قم نیوز یونس عالی پور با اشاره به ضرورت ایجاد امکانات لازم جهت رفاه زائران و مسافران در قم عنوان کرد: در ایام نوروز شاهد حجم بالای مسافرين و زائرين ورودی به قم هستیم از این رو باید تمهيدات لازم و برنامه ریزی مطلوب از سوی دستگاه های ذيربط اتخاذ شود؛ طبق بررسی آمار در سالهای گذشته در روزهای آغازین سال نو روزانه بیش از 100 هزار تن از مسافران و زائران در قم نیاز به اسکان دارند و باید در این باره ظرفیت کافی ایجاد کرد.

**250 مدرسه در قم جهت اسکان نوروزی فرهنگیان تجهیز می گردد

وی بیان کرد: در جهت تامین بخشی از نیازهای موجود 250 مدرسه در قم برای اسکان نوروزی فرهنگیان تجهیز می شود و در صورت کمبود فضای لازم از ظرفیت اماکن عمومی و حسینیه ها و مساجد و مصلی استفاده خواهد شد.

عالی پور خاطرنشان کرد: البته همچنان در پذیرایی از زائران و مسافران، الویت اسکان با با هتل ها و واحدهای اقامتی و مسافرخانه در قم است در حال حاضر آمادگی لازم نیز جهت اسکان روزانه 100 هزار مسافر نوروزی نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: ستاد تسهیلات زائران استان قم به طور دائمی در طول سال فعال است و 80 دستگاه اجرایی در قالب 12 کارگروه در این ستاد اقدامات و خدمات رفاه زائران را دنبال می کنند که فعالیت های جدی در جهت نیازسنجی و رفع مشکلات از سه ماه قبل آغاز شده است.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم یادآور شد: در این ستاد مشکلات و کمبودهای زائران و مسافران به خوبی رصد و بررسی شده است و ستاد به طور رسمی از روز شنبه کار خود را آغاز کرد.

**ترافیک و کمبود پارکینگ مشکلاتی که زائران با آن مواجه هستند

وی گفت: طبق بررسی ها و آسیب شناسی هایی که توسط ستاد انجام داده است دو مساله ترافیک بالا و کمبود پارکینگ از جمله مشکلاتی بوده است که زائران آن را بیان کرده اند.

عالی پور افزود: رفع مشکلات در ساخت پارکینگ بسیار زمان بر است و باید در این باره راهکارهایی مناسب اتخاذ شود در خصوص گره های ترافیکی به ویژه در راههای مواصلاتی و هسته مرکزی شهر نیازمند تمهیدات لازم می باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیرامون  اطلاع‌ رسانی و راهنمایی به زائران فعالیت‌های گسترده‌تری انجام خواهد شد؛ ضمنا برنامه های فرهنگی از سوی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم بیان کرد: تامین اقلام ضروری و توجه به شاخص های بهداشتی و رفاهی نیز از دیگر فرآیندهایی است که در جهت پذیرایی از زائران و مسافران اندیشیده شده است.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcgxu93.ak9qq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما