يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : 61713
منبع : خبرگزاری ايرنا
کارشناس هواشناسی قم:

7.4 میلی متر باران در ایستگاه های باران سنج قم ثبت شد

قم نيوز : کارشناس هواشناسی قم گفت: در 48 ساعت گذشته به طور میانگین 7.4 میلی متر بارندگی در 25 ایستگاه باران سنج این استان ثبت شده است.
7.4 میلی متر باران در ایستگاه های باران سنج قم ثبت شد
7.4 میلی متر باران در ایستگاه های باران سنج قم ثبت شد
به گزارش قم نیوز علی احمدی میاندشتی روز یکشنبه افزود: در این مدت، میزان بارندگی ها در ایستگاه های شکوهیه، سالاریه، کهک و سلفچگان به ترتیب 4.8، 4.5، 8.4 و 3.5 میلی متر گزارش شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان بارش در ایستگاه های خاوه و وسف واقع در بخش کهک به ترتیب با 18.5 و 13.5 میلی متر و 10 سانتی متر بارش برف نیز در روستای وسف که انتهایی ترین روستای بخش کهک است، به ثبت رسیده است.

بخش کهک یکی از بخش ‌های قم با 2 دهستان فردو و کهک و 18 روستاست که در جنوب قم قرار دارد و فاصله این بخش تا قم 30 کیلومتر است.

وی با بیان این که از ابتدای سال زراعی جاری(اول مهرماه) تاکنون به طور میانگین 63 میلی متر بارندگی در قم ثبت شده است، گفت: میانگین بارش ها در مدت مشابه سال گذشته و میانگین بلندمدت(30 سال) نیز به ترتیب 150 و 133 میلی متر بوده است.
سعید اسماعیلی کارشناس هواشناسی قم نیز با اشاره به وضعیت هوای قم در چند روز آینده به خبرنگار ایرنا گفت: آسمان امروز صاف تا کمی ابری در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید با سرعت بین 25 تا 40 کیلومتر بر ساعت و با جهت غربی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: برای فردا آسمان قم صاف در بعدازظهر با افزایش موقت ابر و گاهی وزش باد با سرعت بین 15 تا 30 کیلومتر بر ساعت با جهت باد شرقی پیش بینی می شود.
وی افزود: آسمان قم برای پس فردا نیز صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با سرعت 15 تا 30 کیلومتر با جهت باد شرقی است.

به گفته اسماعیلی، حداکثر دما برای امروز، فردا و پس فردا به ترتیب 21، 27 و 28 درجه سانتیگراد بالای صفر و حداقل دماها برای این سه روز نیز به ترتیب 8، 10 و 11 درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می شود.

وی گفت: تا پایان هفته جاری پدیده خاص و قابل توجهی در استان قم رخ نمی دهد و فقط افزایش سرعت وزش باد و افزایش دما در برخی روزها پیش بینی می شود.

در استان قم 124 ایستگاه هواشناسی شامل 11 ایستگاه سینوپتیک، 2 ایستگاه جاده ای، 45 ایستگاه باران سنج دستی، 50 ایستگاه دیتالایر باران سنج، 10 ایستگاه اقلیم شناسی و هشت ایستگاه سطح سنجی فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن 134 تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.qommeteo.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdchxqn-.23nzzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما