دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۴۱
کد مطلب : 61728
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

پزشک مسلمان، مسجدی را در محل یک کنیسه سابق افتتاح می کند

قم نيوز : پزشک مسلمان آمریکایی قصد دارد پس از سال ها طبابت و تدریس در دانشگاه پزشکی، با افتتاح مسجدی در محل یک کنیسه سابق در شهر ورونا ایالت نیوجرسی به همشهریان مسلمانش خدمت کند.
پزشک مسلمان، مسجدی را در محل یک کنیسه سابق افتتاح می کند
پزشک مسلمان، مسجدی را در محل یک کنیسه سابق افتتاح می کند
به گزارش قم نیوز یک پزشک مسلمان قصد افتتاح مسجدی را در محل یک کنیسه سابق در شهر  ورونا واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا دارد. دکتر منتظر اواد که یک پزشک متخصص داخلی و استاد دانشگاه در مدرسه پزشکی روتگرز نیوجرسی می باشد، بر این باور است که یکی از وظایف اش، ایجاد مرکز عبادی برای همشهریان مسلمان و یک مرکز اجتماعی فرهنگی به منظور ایجاد پل ارتباطی میان اسلام و دیگر اعضای جامعه است.

از آنجایی که این محل پیشتر به عنوان یک مرکز پرستش از شهرداری مجوز دریافت کرده، تبدیل آن به مسجد آسان تر نیز خواهد بود.

دکتر اواد در این باره گفت: من63 سال دارم و موقعیت و پول لازم برای انجام این کار را دارم. وظیفه من این است که بقیه عمرم را صرف کمک به مردم کنم.

وی در ادامه افزود: سوءبرداشت های زیادی در میان مردم آمریکا درباره اسلام وجود دارد. من وظیفه دارم برای این مسئله کاری انجام دهم و یک الگوی مناسب برای اعضای جامعه فراهم آورم.

دکتر اواد بیش از 2 سال صرف پیدا کردن مکانی برای ایجاد مسجد مذکور بوده و هم اکنون نیز قراردادی با مالکان این کنیسه برای خریداری ملک بسته و انتظار می رود مرکز اسلامی عبادالرحمن در اوایل ماه می 2018،  همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، گشایش یابد.

دکتر اواد در خصوص نگرانی هایی که برخی از ساکنان محلی داشته اند نیز گفت: من  هرگز نمی پذیریم که هیچ سرو صدایی سبب آزار و اذیت همسایگان شود.

گفتنی است کنیسه سابق که ساختمانی بزرگ با 10 هزار فوت مربع مساحت دارد، سال هاست که شاهد پیروان زیادی از دین یهودیت که برای عبادت به آن مراجعه کنند نبوده است. این مکان 80 سال پیش برای عبادت یهودیان ساخته شده و دارای سالن بزرگی است که قرار است به  نمازخانه اصلی و یک کلاس درس کوچک تبدیل شوند.

درحالی که دین اسلام در منطقه توسعه پیدا می کند احتیاج قابل توجه  به چنین مرکزی برای مسلمانان به چشم می خورد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdj509.yt0fx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما