دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۱
کد مطلب : 61740
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل مدیریت بحران استان قم مطرح کرد

تلاش برای استقرارسیستم فرماندهی حادثه در قم

قم نيوز : مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: به دنبال این هستیم که سیستم فرماندهی حادثه در این استان به عنوان نخستین استان کشور مستقر شود.
تلاش برای استقرارسیستم فرماندهی حادثه در قم
تلاش برای استقرارسیستم فرماندهی حادثه در قم
به گزارش قم نيوز محسن اوروجی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وقوع حوادث غیرمترقبه در استان قم اظهار کرد: در این استان سالانه 18 نوع از حوادث رخ می‌دهد، سال جاری سال پر حادثه ای برای کشور و استان قم در زمینه وقوع همچون سیل و زلزله بود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان قم کارنامه خوبی را در امدادرسانی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه ثبت کردند، این موفقیت با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و اقشار مختلف مردم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: حادثه برف شدید در استان را به خوبی مدیریت کردیم، دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری خوبی را با مدیریت بحران استان قم داشتند.

اوروجی با اشاره به تهیه نقشه اسکان موقت در شهر قم اظهار کرد: محل‌های مناسب برای اسکان موقت و اضطراری شهر قم در هنگام وقوع یک بحران در نقشه ای مشخص شده است.

وی ادامه داد: مطالعات خوبی در استان قم در زمینه زلزله و سیل صورت گرفته، اما این مطالعات به صورت پراکنده است و باید یک مشاور این مطالعات را در قالب یک مطالعه جامع تدوین کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: به دنبال این هستیم که سیستم فرماندهی حادثه در این استان به عنوان نخستین استان کشور مستقر شود.

اوروجی با اشاره به آموزش مردم استان قم در زمینه مدیریت بحران اظهار کرد: 87 سازمان مردم نهاد و هیأت مذهبی را در زمینه مدیریت بحران آموزش دادیم و این تشکل‌ها به صورت هماهنگ در شهر زلزله زده سرپل ذهاب خدمت رسانی کردند.

وی ادامه داد: 90 درصد از حوادثی همچون سیل در ایام تعطیلات در استان قم رخ می‌دهد، طی روزهای اخیر شاهد سیلاب در استان بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: باید دستگاه‌های دولتی به دنبال بیمه ساختمان‌های اداری خود باشند، همچنین بیمه امکان مسکونی و تجاری در شهر قم نیز باید در دستور قرار بگیرد، بیمه شدن این اماکن را در برخی از روستاهای قم شاهد بودیم.

اوروجی با اشاره به پیش بینی کاهش بارندگی در کشور اظهار کرد: پیش بینی شده است که تا 15 سال آینده کاهش بارندگی را در کشور و استان قم شاهد باشیم و این مساله موجب افزایش بیابان‌ها در استان خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بی سابقه باران در کشور، باید به دنبال سازگاری با مساله کم آبی در استان قم باشیم و نیاز به طرح جامعی در این زمینه در استان داریم، جداسازی آب شرب از آب‌های آبیاری فضای سبز ضروری است و دو سال برای انجام این کار در استان قم فرصت است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchvqn-.23nzkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما