دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 61756
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علميه قم:

امام محمد باقر(ع) آغازگر نهضت بزرگ علمي و فقهي بودند

قم نيوز : استاد حوزه علميه قم گفت: امام محمد باقر(ع) آغازگر نهضت بزرگ علمي، فقهي، قرآني، سياسي و اجتماعي بودند و پس از ايشان امام صادق(ع) توانستند آن را گسترش دهند.
امام محمد باقر(ع) آغازگر نهضت بزرگ علمي و فقهي بودند
امام محمد باقر(ع) آغازگر نهضت بزرگ علمي و فقهي بودند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عبدالرحیم علیزاده امروز ضمن تبریک سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار از نظر علمی افضل و اعلم زمان خود بودند و در علوم مختلف فقه، قرآن و حدیث در زمان خود سرآمد محسوب می‌‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: امام محمد باقر(ع) آغازگر نهضت بزرگ علمی، فقهی، قرآنی، سیاسی و اجتماعی بودند و پس از ایشان امام صادق(ع) توانستند آن را گسترش دهند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط دوران امام محمد باقر(ع) گفت: امام سجاد(ع) با تمام توان خود شرایط را به گونه‌ای فراهم کردند که امام محمد باقر(ع) بتوانند بخشی از علوم آل محمد را گسترش دهند و این امر توفیقی برای امت اسلامی است.

وی عنوان کرد: پیشوای پنجم شیعیان در آن زمان توانستند از فرصت به وجود آمده بین دستگاه حاکم برای نشر، تبلیغ، ترویج و تبیین دین مبین اسلام و مکتب حقه شیعه حداکثر استفاده را داشته باشند.

علیزاده با بیان اینکه باید قدردان وجود اهل بیت(ع) باشیم گفت: امام باقر(ع) آغازگر نهضت علمی و اخلاقی بودند و این سرمایه را در اختیار امت اسلامی قرار ‌دادند تا حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند.

وی یادآور شد: امام محمد باقر(ع) در عین ساده زیستی و عبادت‌های بسیار طولانی در رفتار اجتماعی و برخورد با عامه مردم بسیار حساب شده و خوب عمل می‌کردند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcepf8p.jh8zni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما