سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : 61797
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون جامعه مدرسین مطرح کرد:

پایان سیطره سرزمینی داعش؛ مهم ترین اتفاق سال ۹۶

قم نيوز : معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پایان سیطره سرزمینی داعش را مهم ترین اتفاق سال ۹۶ دانست.
پایان سیطره سرزمینی داعش؛ مهم ترین اتفاق سال ۹۶
پایان سیطره سرزمینی داعش؛ مهم ترین اتفاق سال ۹۶
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: بی شک شکست داعش در عراق و سوریه و به تعبیر سردار قاسم سلیمانی، پایان سیطره سرزمینی این شجره خبیثه، بزرگترین و مهم ترین اتفاق سال جاری بوده است که پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت اسلامی به شمار می رفت.

وی افزود: البته هنوز برخی گروه های تروریستی و تکفیری در سوریه حضور دارند و دست به جنایت می زنند که انشاالله آن ها هم به زودی برچیده می شوند و ملت سوریه بار دیگر در سایه امنیت و آرامش و وحدت، کشور خود را از نو می سازد.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به نام گذاری سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال اظهار داشت: گرچه در هفته های اخیر شاهد سقوط دوباره قیمت نفت بوده و هنوز تحریم های جدی علیه کشور ما وجود دارد اما همچنان دو واقعیت جدی و تلخ اقتصاد کشور، آمار بالای بیکاری و نیز کاهش درآمدهای اقتصادی ایران است.

وی افزود: حل این مشکلات نیازمند وحدت و همدلی در سطح ملی و برنامه ریزی درست و هدفمند است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی همچنین با اشاره به افزایش میزان نقدینگی موجود در کشور و رسیدن آن به رقم افزون بر 1460 هزار میلیاردتومان گفت: باید این حجم نقدینگی به سمت تولید و اشتغال برود، هر چند که تجربه ثابت کرده نقدینگی در دست مردم به سمت سفته بازی و خرید دلار و غیره می رود که برای رهایی اقتصاد کشور از این وضعیت، اصلاً کارآیی ندارد و مساله خطرناکی به شمار می رود.

وی افزود: آنچه مهم است این که باید سیاست هایی از سوی مجلس و دولت اعمال شود که این میزان از نقدینگی به سمت تولید و صنعت سوق پیدا کند تا شاهد کاهش آمار بیکاری در کشور به تدریج باشیم و گرنه نمی توان نسبت به اشتغال زایی گسترده و پایدار اُمید چندانی داشت.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjaaem.uqevhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما