سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 61802
منبع : خبرگزاری فارس
از 11 تا 13 فروردین سال 97

برنامه اعتکاف مسجد جمکران برگزار می‌شود

قم نيوز : معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: برنامه اعتکاف از روز 11 تا 13 فروردین سال 97با حضور 2 هزار نفر از خواهران و برادران در مسجد جمکران برگزار می‌شود.
برنامه اعتکاف مسجد جمکران برگزار می‌شود
برنامه اعتکاف مسجد جمکران برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز ابراهیم صدوقی امروز با اشاره به تقارن لحظه تحویل سال 97 با شب چهارشنبه اظهار کرد: هدف اصلی از فعالیت‌های فرهنگی ایجاد فضای مناسب، ارائه الگوی فرهنگی و تربیتی برای ترویج و تبیبن مفاهیم قرآن و سیره اهل بیت(ع) و انس با حضرت ولیعصر(عج) در بین زائران و نمازگزاران است.

وی خاطرنشان کرد: با رویکرد قدمی برای ظهور سعی شده برنامه‌های فرهنگی برای میهمانان نوروزی این مکان مقدس با مخاطب نوجوانان، جوانان، کودکان و خانواده‌ها برگزار شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به دیگر برنامه‌ها در مسجد جمکران گفت: مسابقات کتابخوانی، جنگ‌های قرآنی و مهدوی، برنامه‌های هنری و نمایش‌های خیابانی و کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی اسلامی در صحن‌های مسجد مقدس برگزار می‌شود.

وی  تصریح کرد: نمایشگاه‌های متنوع فرهنگی از سه شنبه 29 اسفند امسال در شبستان امام هادی برپا می‌شود.

صدوقی به مراسم تحویل سال مسجد جمکران  اشاره کرد و افزود: برنامه تحویل سال مسجد مقدس جمکران روز سه شنبه 29 اسفند از ساعت 16 آغاز و پس از اقامه نماز مغرب و عشا نیز قرائت زیارت آل یاسین و مناجات برگزار می‌شود. پس از تحویل سال جدید مراسم سخنرانی برگزار  شده و نخستین دعای توسل سال 97 زمزمه می‌شود.

وی عنوان کرد: به دلیل همزمانی روز اول فروردین با شهادت امام هادی(ع) روز چهارشنبه پس از نماز ظهر و عصر زیارت جامعه کبیره در شبسستان کربلا قرائت می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف مسجد جمکران گفت: این برنامه از روز 11 تا 13 فروردین  سال 97 با حضور 2 هزار نفر از خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: 7 هزار و 500 نفر از خادمان برادر و خواهر افتخاری به صورت شبانه‌روزی در حوزه‌های فرهنگی و خدماتی به زائران مسجد ارائه خدمت می‌کنند و شبستان کربلای مسجد جمکران هر شب 3 هزار نفر آمادگی اسکان دارد.

صدوقی با اشاره به برنامه‌ها ویژه زائران غیر ایرانی گفت: نمایشگاهی برای تکریم زائران غیرایرانی در دستور کار است که برنامه‌هایی به سه زبان با همکاری جامعة المصطفی در آن اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgx793.ak9qz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما