سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 61805
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله سعیدی: افزایش برکت زندگی از آثار صله‌رحم است

دیدارهای نوروزی هدفمند باشد
قم نيوز : امام جمعه قم افزایش برکت زندگی را از آثار صله‌رحم برشمرد و گفت: هر فردی که برای رضای خداوند متعال برادر دینی خود را زیارت کند نزد خداوند متعال و اهل‌بیت(ع) یک جایگاه متفاوتی را به خود اختصاص می‌دهد.
افزایش برکت زندگی از آثار صله‌رحم است/دیدارهای نوروزی هدفمند باشد
افزایش برکت زندگی از آثار صله‌رحم است/دیدارهای نوروزی هدفمند باشد

به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی با اشاره به اینکه صله رحم و دیدار خویشاوندان به‌عنوان یکی از سنت‌های ایام نوروز اجر و پاداش بسیاری به دنبال دارد، اظهار کرد: دیدار خویشاوندان، اطلاع از وضعیت یکدیگر و رفع مشکلات در روایات مختلفی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: صله رحم و نیکى، حساب قیامت را آسان و از گناهان انسان جلوگیرى می‌کند و سبب افزایش ارزش اعمال نیک انسان می‌شود.

امام جمعه قم افزایش برکت زندگی را از دیگر آثار صله‌رحم برشمرد و گفت: هر فردی که برای رضای خداوند متعال برادر دینی خود را زیارت کند نزد خداوند متعال و اهل‌بیت(ع) یک جایگاه متفاوتی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه بر اساس روایتی از امام صادق(ع) صله‌رحم خانه‌ها را آباد و عمرها را طولانى مى‌کند، یادآور شد: صله رحم اخلاق را خوب و افراد را بخشنده می‌کند.

آیت‌الله سعیدی از پاکیزگی قلب به‌عنوان یکی دیگر از آثار صله رحم یاد کرد و افزود: صله رحم عمر انسان را افزایش داده و سبب به تاخیر افتادن مرگ می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه دیدارهای نوروزی باید هدفمند باشد، مطرح کرد: اگر به آموزه‌های دینی مرتبط با صله‌رحم توجه لازم را داشته باشیم می‌توانیم با رفع مشکلات یکدیگر یک نوروز متفاوت را رقم بزنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjioem.uqevyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما