چهارشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : 61816
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

دیدار دستیار ویژه رئیس جمهور با مدیریت و کارشناسان موسسه صراط مبین

قم نيوز : دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با حضور در موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین از نزدیک با فعالیت های این موسسه آشنا شد.
دیدار دستیار ویژه رئیس جمهور با مدیریت و کارشناسان موسسه صراط مبین
دیدار دستیار ویژه رئیس جمهور با مدیریت و کارشناسان موسسه صراط مبین
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین یونسی در موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین، ضمن تقدیر از فعالیت های این موسسه، با بیان این که فعالیت های ما از آسیب شروع می شود، نه آسیب شناسی، اظهار داشت: باید مسائل به صورت اساسی و ریشه ای مطرح شود؛ به عنوان مثال تا مسئله زن به عنوان یک انسان به خوبی حل نشود، نمی توان در موضوعات دیگر اقداماتی قابل توجهی را انجام داد.
وی با اشاره به این که رسانه های خارجی در دامن زدن به آسیب های اجتماعی تأثیرات عمیقی را ایجاد نموده اند، اظهار داشت: بحث تحقیر قومیت ها، مولفه ای است که همه را رنج می دهد و این امر، تحت تأثیر سلطه گروهی دنبال می شود که به دنبال ایستا سازی حکومت هستند.
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی عصر دسترسی به اطلاعات را یکی از ابزارهای تأثیرگذار قرن حاضر عنوان کرد و ابراز داشت: متاسفانه ما به جای اهمیت دادن و تمرکز بر اصل ها، بر روی مسائل فرعی متمرکز شد ایم.
وی با اشاره به این که موج گرایش به فرقه های نوظهور بسیار گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که در دنیای واقعیت ها، نزاع و عدم تحمل و بردباری حاکم باشد، اعتقاد به آخرت دستخوش آسیب های متعددی قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین یونسی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از فعالیت ارزشمند موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین، با بیان این که این موسسه به هدف نزدیک است و زمینه های قابل توجهی را برای پیگیری اقدامات بزرگ فراهم می سازد، یادآور شد: پژوهشگران این موسسه فرهنگی مطالعاتی جا دارد تا در تحقیقات خود، نظریه پردازی برای مبنا سنجی فعالیت های فکری را پیگیری نمایند.
دکتر محمد تقی دشتی مدیر عامل موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین نیز در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به حضور میهمانان، اظهار داشت: باید به طور جد و بدون تعارف برای حل مسائل نظام اسلامی ورود نموده، از شکل گیری صدمات جبران ناپذیر پیشگیری نماییم.
وی رسوب تدریجی بنیان های نظری نظام و تزلزل و خدشه در مولفه های نگه دارنده بنیه های دینی کشور را از چالش های پیش روی نظام اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: اختلال در کارآمدی نظام و فاصله معنا دار نظام با اهداف اعلامی آن و نیز مسئله تراکم و پیچیدگی و در هم تنیدگی مسائل، بن بستی را برای حل مسائل و ارائه پاسخ های کارآمد ایجاد نموده است.
دکتر دشتی آشفتگی اجتماعی و بروز خرده جنبش های اجتماعی را ناشی از بحران های هویتی، قومی و جنسیتی عنوان کرد و ابراز داشت: نظام اسلامی با بحران بلوغ مواجه شده است، در صورت مدیریت بایسته، این بحران به برومندی نظام منتهی خواهد شد.
مدیر عامل موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین افزود: در صورت عدم موفقیت در مدیریت بحران ها، نظام اسلامی با آسیب های فزاینده ای روبرو شده، به صورت نظامی منزوی تجلی خواهد یافت.
وی ضمن تأکید بر این که استکبار با برجسته سازی مولفه های تهاجم سخت، به دنبال نفوذ در بنیه های فرهنگی و استحاله جامعه ایرانی- اسلامی است، ابراز داشت: موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین قصد دارد تا با الطاف الهی و کمک اساتید و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی، ضمن مسئله شناسی در حوزه های دینی و فرهنگی، نظام واره ای از مسائل پیش روی نظام را ارائه نماید، تا با آسیب شناسی مسائل مهم و اولویت سنجی در آن، راهکارهای هوشمندانه و هدفمندی را برای حل مسائل معرفی کند.
دکتر دشتی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که موسسه فرهنگی مطالعاتی صراط مبین روش کار علمی منحصر به فردی را در دست اقدام قرار داده است، خاطرنشان کرد: این موسسه در تحقیقات خویش روشی جامع، ترکیبی، مسئله محور و راهبردگرا را انتخاب نموده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb0wb0.rhb88piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما