سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : 61819
منبع : خبرگزاری مهر
معاون استاندار قم:

اطفای حریق در جاده‌ها متولی ندارد/ مشکل کمبود پارکینگ در شهر قم

قم نيوز : معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم بلاتکلیف بودن وظیفه آتش‌نشانی در محورهای مواصلاتی را از جمله چالش‌های امداد در روزهای شلوغ استان قم دانست.
اطفای حریق در جاده‌ها متولی ندارد/ مشکل کمبود پارکینگ در شهر قم
اطفای حریق در جاده‌ها متولی ندارد/ مشکل کمبود پارکینگ در شهر قم
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم که ظهر سه‌شنبه با حضور علی لاریجانی در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه جلسات کمیته حمل و نقل ستاد تسهیلات از بهمن‌ماه برگزار شده اظهار کرد: در این جلسات تصمیمات خوبی برای ترافیک نوروزی گرفته شد.

وی با اشاره به معضل کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر قم، افزود: برای ایام نوروز ساماندهی پارکینگ‌ها موجود انجام شد و سه پارکینگ هم به طور موقت در مدار استفاده قرار گرفت.

معاون استاندار قم گفت: پارکینگ پروژه شهید کاظمی، زمین چهار راه بیمارستان و زمین شهربانی سابق در ابتدای خیابان باجک برای زائران به طور موقت آماده شده است. ساماندهی پارکینگ‌های اطراف جمکران هم در این مدت انجام شد.

وی افزود: هماهنگی پلیس راهور و سازمان ترافیک شهرداری و تأمین تابلوهای مسیریابی به سوی حرم و جمکران بر اساس آسیب‌شناسی از سال‌های گذشته از دیگر اقداماتی بود که انجام شد.

پروژه ارم همچنان نیمه‌تمام است

بهشتی با اشاره به اینکه پروژه خیابان ارم همچنان نیمه کاره است اظهار داشت: مسیر پیاده راه باز شده اما وقفه‌ای ایجاد شد و اجرای سنگفرش به تأخیر افتاد. قرار بود این پروژه تا دو هفته به عید به اتمام برسد اما مشکلاتی پیش آمد.

وی با اشاره به اصلاح خط کشی معابر و افزایش تابلوها افزود: دوربین‌های نظارتی در سطح شهر از ۴۵ به ۹۰ دوربین افزایش پیدا کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم خاطرنشان کرد: کمیسیون ایمنی راه‌های استان هم برای هماهنگی بین دستگاه‌های مربوط و ساماندهی امداد خودروها تشکیل شد.

وی با بیان اینکه آمادگی پایانه‌های مسافربری و ایستگاه راه آهن از دیگر اقداماتی بود که انجام شد، گفت: سیستم حمل و نقل عمومی استان از جمله ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶ هزار تاکسی کار حمل و نقل شهری را در این ایام انجام می‌دهد.

بهشتی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های امدادی برای کنترل حوادث، اظهار کرد: بلاتکلیفی امر آتش نشانی در مسیرهای مواصلاتی از مشکلات این عرصه است.

وی ادامه داد: وظیفه‌مندی مشخصی برای آتش نشانی در محورهای مواصلاتی وجود ندارد و این مشکل سال‌هاست که در این زمینه وجود دارد و البته یک مشکل ملی است که برایان تصمیمی گرفته نشده است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceov8p.jh8zzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما