چهارشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب : 61821
منبع : خبرگزاری مهر

۱۰ کمیته خدمات سفر در میراث فرهنگی قم تشکیل شد

قم نيوز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از تشکیل ۱۰ کمیته خدمات سفر جهت هماهنگی برای خدمت رسانی بهتر به زائران نوروزی در قم خبر داد.
۱۰ کمیته خدمات سفر در میراث فرهنگی قم تشکیل شد
۱۰ کمیته خدمات سفر در میراث فرهنگی قم تشکیل شد
به گزارش قم نیوز عیسی رضایی اظهار داشت: این کمیته‌ها شامل اطلاع‌رسانی و تبلیغات، امور نمایشگاه‌ها، آمار، بازرسی و نظارت، اماکن و موزه‌ها، اسکان، رویدادها و نوروزگاه‌ها، پشتیبانی و تدارکات، یگان حفاظت و حراست می‌باشد.

وی افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر از ۲ ماه گذشته طی جلسه‌های مختلف تشکیل شده است و فعالیت کمیته‌ها از ۲۵ اسفندماه سال جاری آغاز شد و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۶ استمرار خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان این که پنج نوروزگاه در قم برپا شده است گفت: این نوروزگاه‌ها واقع در مجتمع‌های بین راهی از جمله مهتاب، مهروماه، زیتون، خانه تاریخی زند و کاروانسرای دیرگچین فعال است.

وی ادامه داد: برگزاری نوروزگاه‌ها، با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی زمینه آشنایی بیشتر مردم محلی و مسافران با آداب و رسوم بومی را فراهم می‌کند.

رضایی از برگزاری پنج نمایشگاه صنایع دستی در قم خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها از ۲۹ اسفندماه سال جاری تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده برپا شده است.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه‌ها واقع در صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه(س)، مجتمع گردشگری مهتاب، زیتون، امیرکبیر، کاروانسرای دیرگچین و خانه تاریخی زند با حضور هنرمندان صنایع دستی فعال است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، ۲۱ کارگاه نوروزگردی صنایع دستی در قم نیز با حضور علاقمندان برپا می‌شود و با همکاری شهرداری قم نیز تورهای قم گردی نیز اجرا می‌شود.

رضایی به فعالیت ۲۰ پایگاه اطلاع رسانی و اسکان در سطح شهر گفت: این پایگاه‌ها در مبادی ورودی سطح شهر و نقاط پر تردد مسافران نوروزی فعال شده است تا بسته‌های فرهنگی، نقشه استان و اماکن گردشگری، تاریخی و زیارتی را معرفی کنند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchz6n-.23nzidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما