پنجشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 61833
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
امام جمعه پردیسان قم:

عید نوروزفرصت مناسبی برای ابلاغ دین است

قم نيوز : گرامیداشت عید در سیره بزرگان دین به پیروی از اهل بیت(ع) به وضوح دیده می شود، امام راحل و بعد رهبرانقلاب به مناسبت ایام عید، در مشهد مقدس و در جوار حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، پیام نوروزی سال را برای یک سال در کشور و نظام و رشد کشور ابلاغ می کنند و این خود مسئله دیگر است.
عید نوروزفرصت مناسبی برای ابلاغ دین است
عید نوروزفرصت مناسبی برای ابلاغ دین است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین قوامی ضمن تبریک ایام عید نوروز گفت: عید نورزو عیدی است که شیعیان و مسلمانان برای آن احترام قائل هستند و وقتی به سیره اهل بیت(ع) نگاه می کنیم، متوجه اهمیت توجه به عید از سخنان و سیره این بزرگواران می شویم که حتی نسبت به گرامیداشت آن به مسلمانان هم توصیه وسفارش می کنند.

امام جمعه پردیسان افزود: عید نوروز وقتی اهمیتی آن دو چندان می شودکه انسان با شروع عید، زندگی تازه ای را آغاز می کند و تمام تلاشش این است در مسیر پاکی و طهارت قدم بردارد و از ناپاکی ها عبور کند تا بتواند با عمل به دین و مبانی دینی به سعادت دنیا و آخرت برسد و این همان مسئله ای است که در سیره اهل بیت(ع) مورد سفارش بوده است.

این استاد حوزه اظهار داشت: گرامیداشت عید در سیره بزرگان دین به پیروی از اهل بیت(ع) به وضوح دیده می شود، امام راحل و بعد رهبر معظم انقلاب به مناسبت ایام عید، در مشهد مقدس و در جوار حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، پیام نوروزی سال را برای یک سال در کشور و نظام و رشد کشور ابلاغ می کنند و این خود مسئله دیگر است.

وی گفت: از سوی دیگر عید مورد توجه حوزویان بوده و است، از این لحاظ که عید فرصت مناسبی برای تبلیغ، ابلاغ دین، ارزشهای دینی، اخلاقی و بیان مسائل شرعی و سایر موضوعات است.

 حجت الاسلام والمسلمین قوامی افزود: مبلغ موفق کسی است که بتواند از ایام تعطیلی نهایت استفاده را در جمع های خانوادگی، دوستان و آشنایان برای بیان نکات اخلاقی و بیان سیره عملی معصومین(ع) و بزرگان اثرگذار و صله رحم و دید و بازدید است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaeani.49n6e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما