چهارشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : 61837
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح کرد

لزوم تخصیص بودجه ویژه به بخش فرهنگ قم

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: تعداد زیادی از زائرین در استان حضور پیدا می‌کنند، به همین دلیل باید بودجه فرهنگی جداگانه ای برای استان قم تخصیص پیدا کند.
لزوم تخصیص بودجه ویژه به بخش فرهنگ قم
لزوم تخصیص بودجه ویژه به بخش فرهنگ قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح کرد
لزوم تخصیص بودجه ویژه به بخش فرهنگ قم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: تعداد زیادی از زائرین در استان حضور پیدا می‌کنند، به همین دلیل باید بودجه فرهنگی جداگانه ای برای استان قم تخصیص پیدا کند.

به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به فعالیت کمیته فرهنگی این ستاد اظهار کرد: کمیته فرهنگی برنامه‌های خوبی را در طول ایام نوروز دارد و محوریت این برنامه‌ها با حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است.

وی ادامه داد: با توجه به حضور گسترده زائرین در ایام نوروز در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این اماکن مقدس پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: اداره کل اوقاف استان، طرح آرامش بهاری را در ایام نوروز در 40 بقعه متبرکه استان اجرا می‌کند و رضایت مردم از این طرح بالا بوده است.

حسینی کاشانی با اشاره به لزوم افزایش بودجه فرهنگی استان قم اظهار کرد: جمعیت این استان رو به رشد است، همچنین تعداد زیادی از زائرین در استان قم حضور پیدا می‌کنند، به همین دلیل باید بودجه فرهنگی جداگانه ای برای این استان تخصیص پیدا کند.

 

*آماده باش 500 مدرسه برای اسکان مسافران

حمید رضا شیخ الاسلام نیز در ادامه این جلسه گفت: امشب شب پرازدحامی را در مدارس استان قم شاهد خواهیم بود و به همین دلیل 500 مدرسه برای اسکان مسافرین در استان در آماده باش هستند.

وی ادامه داد: ازدحام مسافرین در مدارس استان قم در طول ایام نوروز در چهار شب است، این مساله مشکلات زیادی را برای آماده سازی مدارس به وجود آورده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: سال گذشته هیچ گزارشی را در زمینه سرقت از خودروهای مسافرین در مدارس استان نداشتیم، از ظرفیت حیاط مدارس قم برای پارک خودروهای مسافرین در طول تعطیلات استفاده می‌شود.

سید حسن رضوی در بخش پایانی جلسه با اشاره به وضعیت بودجه عمرانی استان قم اظهار کرد: تاکنون حدود 52 درصد از بودجه عمرانی استان قم تخصیص پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: قرار بود که اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان به صورت نقدی باشد، اما این اعتبار در قالب اوراق خزانه تخصیص پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefv8p.jh8zxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما