پنجشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 61863
منبع : خبرگزاری فارس
با زير عنوان واكاوي جامعه‌شناختي علل فرهنگي اجتماعي كاهش باروري در ايران

كتاب بحران خاموش منتشر مي‌شود

قم نيوز : مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار كتاب بحران خاموش با زير عنوان واكاوي جامعه‌شناختي علل فرهنگي اجتماعي كاهش باروري در ايران در آينده‌اي نزديك خبر داد.
كتاب بحران خاموش منتشر مي‌شود
كتاب بحران خاموش منتشر مي‌شود
به گزارش قم نیوز محمد روحانی امروز با اشاره به محتوای کتاب بحران خاموش با زیر عنوان واکاوی جامعه‌شناختی علل فرهنگی اجتماعی کاهش باروری در ایران اظهار کرد: این اثر در واقع در فصل نخست به کلیات و مفاهیم می‌پردازد که مفاهیم کلیدی مانند ساختار ارزش‌های فرهنگی، باروری، الگو و سیاست جمعیتی در این فصل مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:  فصل دوم ادبیات نظری است که به نظریه‌های جامعه‌شناختی و نظریه‌ها و مدل‌های باروری در قالب نظریه‌های اقتصادی تبیین باروری، نظریه‌های اقتصادی اجتماعی باروری و نظریه‌های اجتماعی فرهنگی باروری در این فصل اشاره می‌شود.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به مروری بر تغییرات جمعیت ایران و چالش‌های آن به عنوان فصل دیگر این کتاب گفت: روند تغییرات جمعیتی در ایران و تغییرات سالانه جمعیت ایران از سال 35  تا 90 در این فصل اشاره شده و پیشینه کنترل جمعیت و تنظیم خانواده در ایران در دوره پیش و پس از انقلاب واکاوی می‌شود.

وی عنوان کرد: در این فضا چالش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، تربیتی، نظامی، امنیتی و اقتصادی در واقع بررسی می‌شود.

روحانی یادآور شد: فصل دیگر عوامل فرهنگی کاهش باروری شامل گونه‌شناسی، الگوهای تحولات خانواده و تبیین ساختاری و ارزشی و نگرشی است که مسائل مختلف مانند افزایش سن ازدواج، رشد طلاق و مفاهیم مختلف در زمینه کم فرزندآوری بر اساس الگوهای مختلف در این فصل بررسی می‌شود.

وی رویکرد اسلام به باروری و ارائه الگوهای افزایش جمعیت بر اساس آیات را از دیگر فصول این کتاب ذکر کرد و افزود: در این فصل به رویکردهای مختلف و ارزش‌های مبانی نظری اسلامی پرداخته می‌شود که یکی از مهمترین  بحث‌ها که می‌توان به آن اشاره کرد کاهش باروری در آموزه‌های دینی است که چه برخوردی دین با این مسئله دارد و در انتها نتیجه‌گیری کتاب مطرح می‌شود.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد: این کتاب در قلمرو جمعیت و باروری با تلاش پژوهشگر حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل چراغی کوتیانی نگارش شده و هدف اصلی وی ارائه واکاوی جامعه شناختی علل فرهنگی اجتماعی کاهش باروری در ایران و ارائه الگویی مطلوب برای افزایش باروری به بالاترین سطح ممکن است.

کتاب بحران خاموش با زیر عنوان واکاوی جامعه‌شناختی علل فرهنگی اجتماعی کاهش باروری در ایران به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdsj09.yt0f96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما