جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 61880
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
کارشناس و مشاور امور خانواده:

استفاده غلط از فضای مجازی، عامل اختلال در زندگی زناشویی است

قم نيوز : کارشناس و مشاور امور خانواده تصریح کرد: استفاده غلط از فضای مجازی ، یکی از عوامل اختلال در زندگی زناشویی است.
استفاده غلط از فضای مجازی، عامل اختلال در زندگی زناشویی است
استفاده غلط از فضای مجازی، عامل اختلال در زندگی زناشویی است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام  مهدی هادی با تاکید بر این که استفاده نادرست از فضای مجازی و عدم مهارت در این خصوص منجر به بروز برخی مشکلات و حتی طلاق شده است، اظهار داشت: در شرایط کنونی فضای مجازی و رسانه باعث شده علیرغم آن که زوجین در فضای مشترک خانه و به ظاهر در کنار یکدیگر هستند اما به معنای واقعی با هم نباشند، به این خاطر که هر کسی یک گوشی هوشمند در دستش است و مشغول به آن است و یا در بهترین حالت در حال تماشای تلویزیون هستند.

این پژوهشگر افزود: ما باید شرایطی فراهم کنیم که خانواده و به خصوص زن و مرد با یکدیگر هم کلام شده و همجواری واقعی داشته باشند و نه ظاهری .

وی اضافه کرد: اساساً روان‌شناسان اجتماعی نیز معتقدند انسان هایی که در فضای مشترک قرار می گیرند نسبت به هم حس مثبت پیدا کرده و این باعث ایجاد علاقه می شود و حال آن که با وجود فضای مجازی و استفاده نادرست از آن، نه تنها این حس مثبت شکل نمی گیرد بلکه افراد به تدریج به خصوص در محیط خانه از هم دور می شوند ، هر چند که در ظاهر در فضای مشترکی به نام خانه باشند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی بیان داشت: از دیگر سو باید توجه داشت تلویزیون و نیز برخی شبکه های اجتماعی جذابیت یک طرفه ایجاد می کنند؛ به عنوان مثال بیننده و خواننده به پیام ارایه شده علاقه مند می شود و جاذبه دو طرفه ای رخ نمی دهد، لذا می بایست برای مقابله با آفات جدی در این خصوص ، رفتارهای مشترک همسران را طراحی کرده و ضمن شناسایی آسیب ها، راهکارهای مقابله با آن ها را نیز مورد توجه قرار دهیم.

وی تاکید کرد: از این حیث به نظر بنده زوجین حتی اگر می خواهند تلویزیون تماشا کنند، باید این کار را در کنار هم انجام داده و بعد درباره فلان برنامه یا سریال یا فیلمی که دیده اند از هم نظر خواهی نموده و به واکنش های طرف مقابل نیز پاسخ لازم را بدهند.

حجت الاسلام هادی گفت: حتی در مواجهه با فضای مجازی نیز می توان به عنوان مثال از محتوایی استفاده کرد که زن و مرد در کنار هم به آن واکنش نشان داده و از یکدیگر نظرخواهی کنند تا دست کم در این مورد کنار هم بودن بیشتر مصداق پیدا کند نه این که زن در یک فضایی باشد و مرد هم در فضای دیگری.

وی افزود: از سویی شاهدیم که متاسفانه برخی از خانواده ها در بسیاری از مواقع نسبت به خطرات و آسیب های فضای مجازی، درک و شناخت لازم را ندارند؛ به عنوان مثال در یک مهمانی، گوشی همراه یا تبلت را به دست بچه می دهند تا حضور و فعالیت فیزیکی او مزاحم صحبت بزرگترها نباشد و این وضعیت مثل حالتی است که ما فرزند خود را بدون محافظ و ایمنی لازم در دریا رها کنیم به این خاطر که خودمان راحت باشیم و حال آن که سلامت وی به شدت در معرض خطر است.
انتهای پیام / 137
 
https://qomnews.ir/vdccx4qe.2bqs48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما