پنجشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۱۸
کد مطلب : 62009
منبع : خبرگزاری فارس
معاون اجرایی سپاه استان قم مطرح کرد

ضرورت احداث سومین محل اسکان زائران راهیان نور قم در جنوب خوزستان

قم نيوز : معاون اجرایی سپاه استان قم بر ضرورت جانمایی و احداث سومین مکان اسکان زائران راهیان نور استان قم در جنوب خوزستان به منظور افزایش بهره مندی زائران از مناطق یادمانی تاکید کرد.
ضرورت احداث سومین محل اسکان زائران راهیان نور قم در جنوب خوزستان
ضرورت احداث سومین محل اسکان زائران راهیان نور قم در جنوب خوزستان
به گزارش قم نیوز ستار احمدوند معاون اجرایی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) در حاشیه حضور در اردوگاه شهید زین الدین اندیمشک اظهار کرد: راهیان نور یک سنت حسنه پسندیده است و به لطف خدا و مدد و دعوت شهدا و همت خادمان شهیدان و مسؤولان و حضور مردم، هر سال پررونق‌تر و با شور و شوق و معرفت بیشتری برگزار می‌شود.

معاون اجرایی سپاه استان قم با اشاره به اعتراف دوست و دشمن بر اثربخشی عمیق اردوهای راهیان نورخاطرنشان کرد: رهنمودهای مقام معظم  رهبری در مورد جلوگیری از تحریف و فراموشی ارزش‌های سال‌های حماسه و ایثار و هشت بار حضور ایشان در مناطق یادمانی دفاع مقدس، نشان از اهمیت این سفرها دارد.

احمدوند راهیان نور را یک فناوری عظیم برای بهره برداری از ظرفیت نهفته دفاع مقدس خواند و افزود: ضرورت دارد مسؤولان استانی از این حرکت زینبی(س) دفاع مقدس نهایت پشتیبانی را داشته باشند.

وی افزود: استان قم نیز که کانون انقلاب است، در صدر استان‌هایی قرار دارد که به نسبت جمعیت، زائران فراوانی را به مناطق عملیاتی اعزام می‌کند و البته در سال‌های اخیر، به سبب فعالیت‌های جدی و چشمگیر ستاد راهیان نور استان و کمیته‌های 9 گانه به ویژه سپاه استان در کمیته اعزام و اسکان و دیگر بخش‌ها، موضوع راهیان نور از انسجام و مشارکت بیشتر و بهترو زیباتری برخوردار شده است.

معاون اجرایی سپاه استان قم آمار اعزام قم نسبت به جمعیت را خوب اما ناکافی دانست و افزود: افزایش آمار اعزام علاقمندان و مشتاقان فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به مشارکت و مساعدت بیشتری از سوی مسؤولان استانی و خیّرین و به ویژه اطلاع رسانی اصحاب رسانه و صاحبان تریبون دارد تا آمار اعزام در نوروز تا حداقل 1.5 برابر آمار فعلی افزایش یابد.

احمدوند با اشاره به فراوانی مناطق یادمانی دفاع مقدس در جنوب خوزستان و بعد مسافت زائران استان قم، اظهار کرد: اگر مکان سومی را در جنوب خوزستان داشته باشیم، با پشتیبانی خوب از این سفرها می‌توانیم در سفرهای راهیان نور استان از لحاظ کیفی و کمی به‌خصوص حضور در مناطق مهمی همچون شلمچه، نهر خین، علقمه و ... توسعه مناسب داشته باشیم.

وی افزود: اغلب استان‌های کشور در مجتمع اردوگاهی شهید باکری در خرمشهر، اردوگاه مناسب زائران خود تدارک دیده‌اند اما استان قم متاسفانه از این امکان بی نصیب است بنابر این می‌طلبد برای این موضوع تدبیری از سوی مسئولان اندیشیده شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgyz93.ak9xz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما