جمعه ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 62041
منبع : خبرگزاری فارس
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم:

برخي اعتبار اجتماعي خود را در گرو سلوك غربي و مصرف کالای خارجي مي‌دانند

قم نيوز : عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: برخي افراد جامعه دچار توهم هستند به طوري كه اعتبار اجتماعي خود را در گرو سلوك غربي و مصرف خارجي مي‌دانند كه این امر نگاهي غير عقلاني است زيرا مصرف كالاي خارجي برابر با بيكاري، وابستگي و آسيب‌هاي اجتماعي است.
برخي اعتبار اجتماعي خود را در گرو سلوك غربي و مصرف کالای خارجي مي‌دانند
برخي اعتبار اجتماعي خود را در گرو سلوك غربي و مصرف کالای خارجي مي‌دانند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی امروز با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: یکی از مسائل اساسی و از اهداف مهم انقلاب که در شعارهای انقلابی و آغازین انقلاب بوده مسئله استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است بنابراین استقلال و اقتدار نظام از اهداف مهم نظام است و اقتصاد مستقل از ارکان این امر محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس رهبری روی مسئله اقتصاد و معیشت تکیه می‌کنند زیرا اقتصاد وابسته مشکلات معیشتی، خلأهای اقتصادی، بی‌عدالتی‌ها و آسیب‌های مهم را در جامعه رقم می‌زند و استعمار فرهنگی و سیاسی مولود این وابستگی اقتصادی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسئله حمایت از تولیدات داخلی یکی از ارکان و عوامل مهم در استقلال اقتصادی است گفت: اگر کالای خارجی در قالب پوشاک، مواد غذایی و لوازم منزل مصرف شود این مسئله برابر پایین آمدن تولید و بیکاری است که آسیب‌های خود را دارد.

وی عنوان کرد: اگر مردم به مسئله استقلال علاقه دارند بنابراین ایجاب می‌کند به مسئله حمایت عملی و همراهی با مصرف کالای داخلی اهتمام کنند.

عبداللهی مسئله فرهنگی را یکی از مسائل مرتبط با حمایت از کالای داخلی ذکر کرد و افزود: برخی افراد جامعه دچار توهم هستند به طوری که اعتبار اجتماعی خود را در گرو سلوک غربی و مصرف خارجی می‌دانند که این امر نگاهی غیر عقلانی است زیرا مصرف کالای خارجی برابر بیکاری، وابستگی و آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه دولت و تشکیلات اجرایی از طرفی دیگر در مسئله استقلال اقتصادی مؤثر هستند گفت: قاچاق یکی از مسائل مهم در این زمینه است زمانی که انواع کالاهای خارجی با قیمت کمتر در اختیار مردم قرار گیرد و در فروشگاه‌های مختلف باشد این امر تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری افراد را به همراه دارد بنابراین باید در زمینه جلوگیری از قاچاق جدیت بیشتری وجود داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ورود کالاهایی که ضرورت واردات ندارد و ظرفیت تولید در داخل را دارد ضربه به تولید و برابر بیکاری کارگران است.

 وی عنوان کرد: باید روح اقتصاد صحیح و عادلانه برای رفاه، تأمین خودکفایی، حقوق همه جانبه و ایجاد توازن و استقلال مبتنی بر حمایت از تولیدات داخلی وجود داشته باشد و از واردات غیر ضروری و نفوذ مسئله قاچاق جلوگیری شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccsxqe.2bqi08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما