کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روند تردد و ترافیک در محورهای اصلی استان قم روان است

خبرگزاری تسنیم , 14 فروردين 1397 ساعت 13:07

سرپرست پلیس‌راه استان قم با اشاره به وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی استان گفت: روند تردد و ترافیک در محورهای اصلی استان روان و مطلوب است.


به گزارش قم نیوز سرهنگ مختار پناهی با اشاره به وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی استان اظهار داشت: روند تردد و ترافیک در محورهای اصلی استان روان و مطلوب است.

وی با ابراز تأسف از سانحه تصادف صبح امروز در محور اراک- قم افزود: متأسفانه در این سانحه 3 نفر جان خود را از دست‌ داده‌اند، این سانحه در حوزه حفاظتی استان اراک رخ‌داده اما در هرصورت حادثه‌ای تلخی بوده که اتفاق افتاده است.

سرپرست پلیس‌راه استان قم رعایت موارد ایمنی در هنگام رانندگی را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی تعطیلات نوروزی رانندگان برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه یا سانحه‌ای ناگوار از سبقت و سرعت غیرمجاز خودداری کرده و با سرعت ایمن و صبر و حوصله کافی رانندگی کنند تا خاطره‌ای خوش از مسافرت‌های نوروزی بر جای گذارند.

پناهی با تأکید بر اهمیت حفظ فاصله طولی در هنگام رانندگی در روزهای پرتردد محورهای استان، عنوان کرد: رعایت فاصله طولی با خودروهای دیگر نقش بسزایی در کاهش سوانح رانندگی دارد، رانندگی در طول روز و عدم موکول کردن سفر در شب نیز از عوامل مهم در کاهش و جلوگیری از سوانح راهنمایی و رانندگی است.

وی با بیان آمار قابل‌توجه خودروهای ورودی به استان قم در ایام عید نوروز خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته بالغ‌بر 3 میلیون خودرو وارد محورهای مواصلاتی استان قم شده که به‌صورت متوسط  روزانه تردد 455 هزار خودرو در محورهای استان را شامل می‌شود، میزان و حجم تردد در محورهای استان نسبت به مدت مشابه سال 96، 10 درصد افزایش پیداکرده است.

سرپرست پلیس‌راه استان قم با ابراز خرسندی از میزان تلفات منجر به فوت در محورهای استان تأکید کرد: خوشبختانه میزان تلفات و سوانح منجر به فوت در تعطیلات نوروز 97 نسبت به مدت سال قبل با کاهش روبه‌رو بوده که از این نظر خشنودکننده است.

پناهی ادامه داد: از آغاز طرح نوروزی در استان قم از 24 اسفندماه سال 96 تا پایان تعطیلات نوروزی در 13 فروردین‌ماه سال جاری، 10 نفربر اثر سوانح رانندگی در محورهای استان قم جان خود را ازدست‌داده‌اند که از این میزان 4 نفر بعد از انتقال به مراکز درمانی وامدادی جان خود را از دست‌داده‌اند.

انتهای پیام/ 138


کد مطلب: 62133

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/62133/روند-تردد-ترافیک-محورهای-اصلی-استان-قم-روان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir