چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب : 62168
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل انتقال خون استان قم خبر داد

اهداي خون 1042 نفر در ايام نوروز

قم نيوز : مديركل انتقال خون استان قم از اهداي خون هزار و 42 نفر در ايام نوروز خبر داد.
اهداي خون 1042 نفر در ايام نوروز
اهداي خون 1042 نفر در ايام نوروز
به گزارش قم نیوز مرتضی نوریان امروز با اشاره به گزارش اقدامات نوروزی انجام شده اظهار کرد: حدود هزار و 359 نفر در این ایام برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد هزار و 42 نفر موفق به اهدای خون شدند که 20 نفر ایشان را بانوان و باقیمانده اهداکنندگان را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: 325 مورد فرآورده‌های مختلف خونی مانند پلاکت و پلاسما بین مراکز درمانی استان توزیع و بر همین اساس نیاز استان تأمین شد. ذخایر خونی به اندازه حداقل هفت روز در استان وجود دارد تا در مواقع بحران بتوانیم جوابگو باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به تأمین فرآورده‌های خونی گفت: 340 مورد فرآورده خونی به شبکه خونرسانی کشور در ایام نوروز کمک شده بنابراین استان قم با توجه به میزان مراجعه مردم برای اهدای خون پاسخگوی نیاز خون بوده و نیازی به تأمین فرآورده‌ها از سایر استان‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ساختار سازمان مرکزی واقع در بلوار 15 خرداد در بخش اهدای خون نیاز به تعمیرات دارد به احتمال زیاد تا پس از ماه مبارک رمضان پذیرش اهدای خون را در این بخش نخواهیم داشت.

نوریان ادامه داد: طی این مدت تنها مرکز روح الله در دو بخش بانوان و آقایان فعال است البته تعداد تخت‌های استان کاهش پیدا نمی‌کند بلکه به مرکز روح الله منتقل می‌شود.

وی با اشاره به میزان مراجعه مردم برای اهدای خون گفت: با توجه به عمر کوتاه سلول‌های خونی شایسته است مردم به تدریج به مراکز مراجعه داشته باشند تا بتوانیم به خوبی خدمت‌گزاری کنیم و سلول‌های خونی در قالب ذخایر بهینه مصرف شود.

مدیرکل انتقال خون استان قم با اشاره به اجرای طرح سپاس به منظور دستیابی به سلول‌های بنیادی گفت: این طرح در زمینه پیوند مغز استخوان و بیماران بدخیم مصرف دارد که بر اساس آن سلول‌های خونی فرد اهدا کننده برای آزمایش‌های ژنتیکی ارسال می‌شود و از نظر ژنتیکی بررسی و در بانک اطلاعاتی سازمان ثبت می‌شود و در سراسر کشور هر بخش به این سلول نیاز داشته باشند می‌توانند استفاده کنند.

وی یادآور شد: این طرح عوارض خاصی برای اهدا کننده ندارد و جان کودکان مبتلا به بیماری بدخیم و سرطان را نجات می‌دهد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc4sqe.2bqie8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما