چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : 62172
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش:

2051 تن از آمار بی سوادان قم کاسته شد

قم نيوز : معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم، گفت: سال گذشته با فعالیت منسجمی که در حوزه سواد آموزی صورت پذیرفت، 2 هزار و 51 تن از آمار جمعیت بی سوادان مطلق این استان، کاسته شد.
2051 تن از آمار بی سوادان قم کاسته شد
2051 تن از آمار بی سوادان قم کاسته شد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا روز چهارشنبه  بیان کرد: درحال حاضر هنوز 120 هزار تن از رده سنی شش سال به بالا در استان قم بی سواد هستند که 34 هزار نفر از آنان شامل 20 هزار تن از بانوان و 14هزار تن از آقایان در رده سنی 10 تا 49 سال می باشند.

استان قم یک میلیون و 250 هزار تن جمعیت دارد.

وی درادامه با اشاره به آمار باسوادی پس از انقلاب اسلامی گفت: درگروه سنی 6سال و بالاتر پیش از انقلاب اسلامی حدود50 درصد از مردم شهر قم باسواد بودند که طبق آمار سال 1395 به بالای 90درصد و در روستاها از 30درصد به بالای 80درصد رسیده است.

وی افزود: در این مدت درصد باسوادی مردان نیز از 64 درصد به بالای 93 درصد رسیده است.

قاسمی نیا با اشاره به آمار سال گذشته باسوادی درقم گفت: جامعه زنان بیشترین گروهی بودند که با آمار 83 درصدی در کلاس های نهضت سواد آموزی شرکت کردند، همچنین پارسال 450 تن از اولیای بی سواد دانش آموزان از نعمت سواد بهره مند شدند و 420 تن از اتباع خارجی ساکن قم نیز توانستند درکلاس های سواد آموزی، شرکت کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته سه مرکز یادگیری محلی تحت نظارت معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ایجاد شد تا سواد آموزان علاوه بر فراگیری مهارت خواندن و نوشتن با سایر مهارت ها و حرفه های مورد نیاز بازار کار آشنا شوند.

قاسمی نیا گفت: برای کمک به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز دوره های سواد آموزی به صورت گسترده برگزار و این افراد با مهارت های مورد نیاز خود آشنا شدند.

وی افزود: در راستای تحقق دولت الکترونیک نیز برای نخستین بار در سال گذشته، دوره آموزشی کار با رایانه به صورت مقدماتی برای 100 تن از سواد آموزان استان قم برگزار شد.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقه های کتابخوانی و نشست های تخصصی در این زمینه از جمله دیگر فعالیت های معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم درسال گذشته بود که با شرکت بیش از 2 هزار و 500 تن انجام شد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم، گفت: با مشارکت رسانه ها، انگیزه بی سوادان برای شرکت در کلاس های سواد آموزی و بهره مندی از مهارت های خواندن و نوشتن و همچنین حرفه آموزی، بسیار بیشتر شده است.

وی بیان کرد: امروز ما به دنبال توان افزایی افراد سواد آموز هستیم و می خواهیم از طریق سواد آموزی و از بین بردن فقر علمی درکشور، جامعه را به سمت سعادت خود هدایت کنیم.
وی با اشاره به این که سواد آموزی رکن اصلی پیشرفت و توسعه است، ادامه داد: در سال 97 به دنبال افزایش کمی و کیفی کلاس های آموزشی سواد آموزی برای همه اقشار از جمله مردم مناطق محروم، روستایی، عشایری و حاشیه شهر هستیم.

قاسمی نیا گفت: از نظر همه صاحبان فکر و اندیشه برای کمک به نگهداشت سواد آموزان و افزایش مهارت های آموزشی آنان ، استفاده می کنیم و از دستگاه های اجرایی استان می خواهیم ما را در مسیر از بین بردن بی سوادی مطلق در قم، یاری کنند.

وی افزود: سواد آموزی مانند یک کمربند ایمنی افراد را در برابر آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها، حفظ می کند و افراد سواد آموز می توانند حضور موفق تری در جامعه داشته باشند.

وی ادامه داد: توسعه مراکز حرفه آموزی درکنار کلاس های سواد آموزی از جمله برنامه هایی است که در سال جاری به دنبال آن هستیم تا با مهارت آموزی صورت گرفته، سواد آموزان بتوانند وارد بازار کار شوند.

انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdchizn-.23niqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما