پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 62239
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد؛

نقش مجمع خیران سلامت در توسعه زیرساخت‌های سلامت استان قم

قم نيوز : رئیس بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشار به تشکیل مجمع خیران سلامت بر اهمیت نقش خیران در توسعه زیرساخت‌های سلامت استان تأکید کرد.
نقش مجمع خیران سلامت در توسعه زیرساخت‌های سلامت استان قم
نقش مجمع خیران سلامت در توسعه زیرساخت‌های سلامت استان قم
به گزارش قم نیوز ابوالفضل ایرانی‌خواه پیش از ظهر پنج‌شنبه در مراسم افتتاح بیمارستان شهدای قم که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منطقه نیروگاه قم برگزار شد، وضعیت سلامت استان قم را تا ۴ سال گذشته بسیار نامطلوب خواند و اظهار کرد: وضعیت سلامت استان در سال‌های گذشته دون شأن این استان بود که از فرصت طرح تحول نظام سلامت استفاده شده و با برنامه استراتژیک ابتدا بنا بر اصلاح وضعیت بیمارستان‌ها گذاشته شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث بیمارستان هزار تخت خوابی به عنوان یک بیمارستان بین المللی تا دو الی سه سال آینده، افزود: به دنبال تحول در عرصه درمان تحول در عرصه بهداشت را داشتیم که بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در استان تحت پوشش قرار گرفته و پرونده سلامت برای بیش از سه چهارم این جمعیت ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه کارهای زمین مانده در عرصه بهداشت بسیار زیاد است، تصریح کرد: در حوزه آموزش هم کارهای خوبی صورت گرفته است اما با توجه به بهبودی که در حوزه زیرساخت‌ها درمانی قرار گرفته است در روزها و سال‌های آتی می‌توانیم بنا را بر بهبود زیرساخت‌های آموزشی بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه کلنگ احداث بیمارستان شهدا در سال ۸۹ زده شد، افزود: احداث این بیمارستان با مجوز ۶۹ تخت آغاز شد ولی با توجه به مشکلات اعتباری روند احداث این بیمارستان تا سال ۹۲ متوقف شد اما با توجه به تعدد جمعیت این منطقه ۶۹ تخت جوابگوی نیازهای این منطقه نبود درصدد افزایش تعداد تخت‌های این بیمارستان برآمدیم و با همکاری‌های صورت گرفته مجوز این بیمارستان به ۱۷۲ تخت افزایش یافت.

ایرانی‌خواه با بیان اینکه مقدمه این بیمارستان را بنا بر حوزه زنان گذاشته شده است، افزود: برای تأمین اعتبار اطراف بیمارستان از جمله پارکینگ و اصلاح وضعیت بیمارستان پیرامونی هم در حال تلاش هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های درمان نقش خیران بسیار اثرگذار بوده است، گفت: در سال‌های گذشته مجمعی با عنوان مجمع خیران سلامت به همین منظور تشکیل شده است که نقش بسیار اثرگذاری در تحول زیرساخت‌های سلامت استان داشته است.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcb95b0.rhb5fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما