پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : 62256
منبع : خبرگزاری مهر

لاریجانی: سهم درمان در بودجه از یارانه جداست

توجه به جایگاه سلامت در قم
قم نيوز : رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه امسال هم سهم درمان از یارانه‌ها جدا شده است و به صورت مستقیم باید به وزارت بهداشت پرداخت شود.
سهم درمان در بودجه از یارانه جداست/ توجه به جایگاه سلامت در قم
سهم درمان در بودجه از یارانه جداست/ توجه به جایگاه سلامت در قم
به گزارش قم نیوز علی لاریجانی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان شهدای استان قم، با اشاره به پیشرفت‌های ۴۰ سال گذشته در امر بهداشت و درمان، اظهار کرد: مقایسه وضعیت کشورها بر اساس استانداردهای صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که برخلاف بسیاری از استاندارهایی که وضعیت خوبی در سطح منطقه و جهان نداریم، در بهداشت و درمان و سلامت وضع کشور چه در منطقه و چه در سطح جهانی خوب است و در این زمینه بعد از انقلاب توجه قابل ملاحظه‌ای شده است.

وی با تأکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به حوزه سلامت توجه خوبی شده است، افزود: امید به زندگی در ابتدای انقلاب ۵۴ سال بود اما با توجه به همین تلاش‌ها امید به زندگی در سال‌های گذشته به ۷۲ سال رسیده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم در امید به زندگی و هم در کاهش مرگ و میر نوزادان رتبه مناسبی در منطقه داریم و مراکز درمانی خوبی در روستاها و شهرهای کشور فعال شده است، دلیل آن هم این است که مسئله سلامت جزو امور حیاتی کشور است و قطعاً نیاز به توجه دارد.

سلامت باید موضوع حیاتی کشور باشد

وی ادامه داد: تراز کار در تصمیم‌گیری چه در دولت و چه در مجلس در حوزه درمان باید در این حد باشد که سلامت را موضوع حیاتی کشور بدانند، این نیاز واقعی مردم است.

به گفته لاریجانی برخی خرده می‌گیرند که هزینه‌ها در بخش درمان با طرح تحول افزوده شده است اما زمانی که به این مسئله به عنوان یک مسئله حیاتی نگاه کنیم می‌توان به اهمیت آن پی برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان دوره‌های مختلف بعد از انقلاب با این رویکرد به موضوع سلامت نگاه کرده‌اند و همچنان این فکر باید مستدام باشد، در این دولت هم در حوزه سلامت کار بزرگی انجام شده است، طرح تحول نظام سلامت کار خوبی بوده است که هنوز به طور کامل به نتیجه نرسیده است.

وی با تحسین وزیر بهداشت افزود: با اجرای این طرح تحول نظام سلامت جهش خوبی در حوزه درمان صورت گرفته است، مجلس هم همکاری خواهد کرد که طرح تحول نظام سلامت به سلامت پیش برود.

نابسامانی‌های حوزه بهداشت و درمان دیگر وجود ندارد

لاریجانی ادامه داد: نابسامانی‌های حوزه بهداشت و درمان و کمبود دارو در سال ۹۱ امروز دیگر مشاهده نمی‌شود و مردم و بیماران دغدغه کمبود دارو ندارند و مقدار زیادی از هزینه درمان از دوش مردم برداشته شده و بر دوش بیمه‌ها گذاشته شده است البته وزارت بهداشت نیاز به حمایت بیشتر دولت دارد.

وی با تأکید بر اینکه این دستاورد بزرگ در حوزه درمان را نباید مخدوش کرد، عنوان کرد: در بودجه امسال هم سهم درمان از یارانه‌ها جدا شده است و به صورت مستقیم باید به وزارت بهداشت پرداخت شود و وزارت بهداشت باید برای دریافت این پول از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کند.

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: هزینه‌های دولت هم با اجرای این طرح بالا رفته است اما جای صحیح مصرف کردن درآمدهایی که از فروش نفت به دست می‌آید همین حوزه است. امیدوار هستیم که این تلاش‌هایی که خیران انجام می‌دهند و توجهی که وزارت بهداشت و مراجع عظام تقلید دارند سبب شود که در آینده شرایط ما در حوزه درمان بهتر شود.

وضع قم در حوزه درمان بهتر خواهد شد

به گفته وی بیمارستان هزار تخت خوابی که در منطقه پردیسان آغاز شده است و با سرعت در حال پیش روی است شرایط بهداشت و درمان را در استان قم به طول کلی تغییر خواهد داد، سال ۹۸ فاز اول این بیمارستان به بار خواهد نشست و از وزارت بهداشت هم می‌خواهیم که در زمینه کادر بیمارستانی هم همکاری کند.

لاریجانی افزود: در آینده وضع قم در حوزه درمان بهتر خواهد شد، امیدواریم این حرکت در مورد برخی بیمارستان‌های قم که نیمه‌کاره بوده تکمیل شود و جایگاه سلامت در قم جایگاه مطلوبی یابد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaiuni.49num15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما