پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : 62257
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله سبحانی خواستار شد

افزایش تعداد حافظان قرآن کریم در کشور/به جای سفرهای نوروزی صله رحم تبلیغ شود

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه باید حافظان قرآن کریم در کشور افزایش یابند، گفت: این مسئله موجب ارتقاء وجهه بین المللی جمهوری اسلامی خواهد شد.
افزایش تعداد حافظان قرآن کریم در کشور/به جای سفرهای نوروزی صله رحم تبلیغ شود
افزایش تعداد حافظان قرآن کریم در کشور/به جای سفرهای نوروزی صله رحم تبلیغ شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله جعفر سبحانی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس و معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ظرفیت بالای بقاع متبرکه برای گسترش احکام و معارف دینی اظهار کرد: امامزادگان در زمان حیات خویش به تبلیغ دین اهتمام داشتند و امروز نیز باید از ظرفیت بقاع ایشان برای تبلیغ دین و گسترش معارف اسلامی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه وهابیت در شهرهای مکه و مدینه به تبلیغ افکار خود می‌پردازند، اظهار کرد: شیعیان برای تبلیغ ظرفیت‌های بسیار گسترده ای دارند و باید از این ظرفیت‌ها و بقاع متبرکه موجود در ایران و دیگر کشورها به خوبی استفاده شود.

این مرجع تقلید ضرورت اقامه نماز و همچنین تبلیغ عفاف و حجاب در حرم‌های مطهر را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید از ظرفیت‌های موجود در بقاع متبرکه در راستای تقویت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی به بهترین شکل استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه باید حافظان قرآن کریم در کشور افزایش یابند، افزود: این مسئله موجب ارتقاء وجهه بین المللی جمهوری اسلامی خواهد شد.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه توجه به رشته‌های دیگر از جمله قرائت و مفاهیم نیز اهمیت زیادی دارد، اضافه کرد: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در جمهوری اسلامی اثرگذاری قابل توجهی خواهد داشت.

وی گفت: باید حافظان قرآن در ایران اسلامی آنقدر افزایش یابند که در سطح بین المللی معروف شوند و این مسئله موجب برطرف شدن تبلیغات سوء در این خصوص خواهد شد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به اینکه تبلیغ چهره به چهره در بقاع متبرکه باید با جدیت دنبال شود، گفت: در این زمینه باید از روحانیون متخصص بهره گرفته شود.

آیت الله سبحانی افزایش سفرهای نوروزی و نیز تصادفات منجر به فوت و جراحات را مورد توجه قرار داد و گفت: نباید از سوی رسانه ملی در خصوص سفر کردن به ویژه در ایام نوروز اینگونه تبلیغ شود. نباید هر سال شاهد این باشیم که سرمایه‌های انسانی بسیاری در اثر تصادفات جاده ای از دست برود.

وی تاکید کرد: باید به جای این امر، صله رحم و دیگر معارف دینی تبلیغ شده و مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbz5b0.rhb5spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما