جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 62300
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد

صادرات شیرینی و شکلات قم به کشورهای مختلف

بهره‌گیری از بستر نجف و کربلا برای صادرات کالاهای قم
قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: کشور عراق بازار صادراتی نخست استان قم است و بیشتر صادرات استان به این کشور صورت می‌گیرد.
صادرات شیرینی و شکلات قم به کشورهای مختلف/بهره‌گیری از بستر نجف و کربلا برای صادرات کالاهای قم
صادرات شیرینی و شکلات قم به کشورهای مختلف/بهره‌گیری از بستر نجف و کربلا برای صادرات کالاهای قم
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی امروز با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت در استان قم اظهار کرد: بانک‌ها در استان نسبت به پرداخت این تسهیلات به تولیدکنندگان رغبت ندارند و این مساله یک معضل بزرگ است.

وی ادامه داد: بانک‌ها باید براساس قانون محل اجرای طرح‌های تولیدی را به عنوان وثیقه برای تسهیلات بانکی بپذیرند، بانک‌ها به دلایلی در این زمینه سختگیری‌هایی دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: بانک‌های خصوصی استان طی سال‌های اخیر مشارکت چندانی را در پرداخت تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به تولیدکنندگان نداشتند، این بانک‌ها حاضر نیستند که تسهیلات بانکی با سود 18 درصد به تولیدکنندگان پرداخت کنند.

سیجانی با اشاره به وضعیت واردات استان قم اظهار کرد: مشکلی با واردات کالاهای سرمایه ای همچون ماشین آلات و مواد اولیه به استان نداریم، واردات این کالاها برای استان قم خوب است، حتی اگر رقم این واردات بالا باشد.

وی ادامه داد: کشور عراق بازار صادراتی نخست استان قم است و بیشتر صادرات استان به این کشور صورت می‌گیرد، به دنبال افزایش صادرات قم به عراق هستیم و شهرهای شیعه نشین این کشور به خصوص نجف و کربلا جایگاه خوبی برای صادرات کالاهای قمی دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: به دنبال از بین بردن موانع صادرات کالاهای استان به عراق هستیم، همچنین برای برگزاری نمایشگاه‌های تجاری در این کشور نیز برنامه داریم تا بتوانیم صادرات استان قم به عراق را افزایش بدهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در استان قم واحدهای مواد غذایی برای تولید محصولاتی همچون اسنک و شیرینی و شکلات وجود دارد که این واحدها به خارج از کشور صادرات انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaweni.49nuw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما