کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل نظارت بر پروژه‌های عمرانی و ساختمانی خبرداد

پیشرفت بیش از 90 درصدی بلوار آیت‌الله بروجردی

خبرگزاری فارس , 30 فروردين 1397 ساعت 5:00

مدیرکل نظارت بر پروژه‌های عمرانی و ساختمانی شهرداری قم از پیشرفت بیش از 90 درصدی بلوار آیت‌الله بروجردی خبر داد.


به گزارش قم نیوز عباس حلوایی زاده با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بلوار آیت‌الله بروجردی اظهار کرد: بسیاری از مردم قم از مدیریت شهری انتظار تکمیل این پروژه را دارند.

وی با اشاره به تکمیل فاز دوم این پروژه از میدان مرجعیت تا بلوار ولی عصر شهرک قدس تصریح کرد: حدود 6 کیلومتر این پروژه از شهرک قدس تا پردیسان باقی مانده که 70 متر سواره‌رو، بی آر‌تی، پیاده رو و مسیرهای دوچرخه و.. را شامل می‌شود.
مدیرکل نظارت بر پروژه‌های عمرانی و ساختمانی شهرداری قم یکی از ویژگی‌های این پروژه را اجرای روسازی بتنی دانست و گفت: تاکنون پروژه‌ای با این کیفیت در شهر قم اجرا نشده و بلوار آیت‌الله بروجردی بزرگترین بزرگراه درون‌شهری قم است.
وی با اشاره به دیگر شاخص‌های ویژه پروژه بلوار آیت‌الله بروجردی تصریح کرد: اجرای روسازی بتنی هم کیفیت کار را بسیار افزایش داده و هم با توجه به شرایط کشور از نظر اقتصادی نیز به صرفه‌تر بوده است.
حلوایی‌زاده با بیان اینکه روشنایی پروژه به طور کامل انجام شده است خاطرنشان کرد: 35 پارت انفجار در این پروژه صورت گرفته و بیش از یک میلیارد و 700 هزار مترمکعب عملیات خاکی و 760 هزار مترمکعب عملیات خاکریزی انجام شده است.
وی با اشاره به احداث کانال‌های آبرو لوله‌ای و بتنی در پروژه خاطرنشان کرد: این پروژه بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برنامه اولیه این بود که پایان سال 96 پروژه در اختیار مردم قرار گیرد.
حلوایی‌زاده اضافه کرد: دو نقطه بحرانی در پروژه به وجود آمد که یکی در اتصال به پل ورجان بود که همچنان اجرایی نشده است؛ در حال حاضر 60 درصد مسیر آسفالت و بتن‌ریزی شده است و نقطه بحرانی دیگر مسیر ابتدای مسیر است.
وی افزود: در ابتدای مسیر به دلیل تقاطع شهرک قدس با مشکلاتی مواجه هستیم؛ بخشی از رمپ غربی پروژه به محدوده معارض خورده است که توافقات کلی کمی زمان‌بر بوده و در حال حاضر پیش‌بینی این است که تا اردیبهشت‌ماه مسیر اصلی و پل ورجان تکمیل خواهد شد و در نیمه نخست سال تقاطع نیز تکمیل شده و کل مسیر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
حلوایی با تاکید بر اینکه تقاطع شهرک قدس با اعتبار 18.6 میلیارد تومان شامل 4 شبدری کامل و تیر پیش‌ساخته است گفت: بلوار آیت‌الله بروجردی نیز با اعتبار 100 میلیارد تومان در حال احداث است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 62322

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/62322/پیشرفت-بیش-90-درصدی-بلوار-آیت-الله-بروجردی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir