دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 62412
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد

پذیرایی استراحت‌گاه‌های شهر قم از بیش از 177 هزار مسافر نوروزی/افزایش 2.5 برابر حضور مسافرین نوروزی در بوستان‌های شهر قم

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: امسال در استراحت‌گاه‌های شهری قم از بیش از 177 هزار مسافر نوروزی استقبال و پذیرایی شد.
پذیرایی استراحت‌گاه‌های شهر قم از بیش از 177 هزار مسافر نوروزی/افزایش 2.5 برابر حضور مسافرین نوروزی در بوستان‌های شهر قم
پذیرایی استراحت‌گاه‌های شهر قم از بیش از 177 هزار مسافر نوروزی/افزایش 2.5 برابر حضور مسافرین نوروزی در بوستان‌های شهر قم
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان امروز با اشاره به جمع‌بندی آمار استقرار زائرین در استراحت‌گاه‌ها و کمپینگ‌های نوروزی شهر قم اظهار کرد: شهرداری در راستای مدیریت و ساماندهی استقرار و اسکان اضطراری زائرین در نوروز، اقدام به مدیریت عرصه‌ها و تعداد کمپینگ‌ها را از 17 مورد به 6 کمپینگ اصلی رساندیم.

وی یکی از این کمپینگ‌ها را بوستان مهدی در منطقه یک با ظرفیت 750 چادر عنوان کرد و افزود: با توجه به استقبال چشم‌گیر مردم در اولویت دوم استقرار زائرین در بوستان هاشمی را داشتیم که دو شب با توجه به تراکم بالای زائرین، هدایت به سمت این بوستان صورت گرفت.

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری قم گفت: با توجه به اینکه بوستان مهدی و هاشمی در مسیر ورودی شهر قم قرار دارد مورد استقبال قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در منطقه دو بوستان‌ امام‌ رضا(ع) به عنوان کمپینگ خدمات‌رسانی به مردم داشت گفت: این بوستان موقعیت استثنائی را دارد که در ورودی شهر قرار گرفته که هم از بلوار زائر دسترسی دارد هم از بلوار امام رضا(ع) که بیش از 600 تخته چادر ظرفیت دارد.

جوادیان با تاکید بر اینکه امسال بوستان فدک در منطقه سه به عنوان کمپینگ فعال بود افزود: در دو سال گذشته در بوستان فدک اقدامات قابل توجهی انجام شده؛ این بوستان 16 هکتار است که هشت هکتار آن بوستان شهری و هشت هکتار استراحت‌گاه زائر است.

وی با بیان اینکه در سال 95 و 96 نسبت به ساماندهی کامل بوستان فدک و ایمن‌سازی روشنایی آن اقدام شد خاطرنشان کرد: بیش از هفت میلیارد تومان در این بوستان هزینه شد که بخشی از آن از اعتبارات دفتر رهبری بوده است. ظرفیت بیش از هزار و 500 تخته چادر در این بوستان وجود دارد.

جوادیان اضافه کرد: با توجه به مجاورت فاز یک این بوستان به عوارضی تهران شاهد استقبال ویژه از این بخش بوستان بودیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال‌های قبل بوستان‌های بنیادی و لاله نیز استراحت‌گاه شهری فعال بودند تصریح کرد: در این ایام امکان استفاده شهروندان از امکانات این بوستان‌ها گرفته می‌شد و امسال این دو بوستان از چرخه خدمات‌رسانی استراحت‌گاهی خارج شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اذعان کرد: امسال مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در این بوستان فعالیت داشتند و سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و حمام در این بوستان با شرایط بسیار خوبی خدمات‌رسانی داشتند که شاهد حضور بیش از دو روزه برخی زائرین در این بوستان بودیم.

وی با بیان اینکه بخشی از بوستان علوی در منطقه چهار به کمپینگ اختصاص یافت افزود: کیفیت خدمات در این بوستان بسیار بالا بود و فروشگاه‌های خدمات رفاهی فعال شدند تا شاهد تامین نیازمندی‌های زائرین باشیم.

جوادیان با تاکید بر اینکه امسال در مناطق 6 و هفت استراحت‌گاه نداشت افزود: منطقه 6 به دلیل دوری از مرکز شهر و مسجد مقدس جمکران و منطقه هفت به دلیل حفظ شانیت حرم مطهر و تامین نظم شهری استراحت‌گاه نداشتند. در کلیه بوستان‌های حاشیه رودخانه امکان استفاده زائرین وجود داشت اما اجازه چادرخواب در این فضاها نمی‌دادیم.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی بوستان غدیر در منطقه هشت به عنوان کمپینگ شهری اظهار کرد: این بوستان در ورودی جاده اصفهان در بلوار غدیر قرار گرفته و عرصه بسیار مناسبی برای خدمات‌رسانی به مردم است و امکانات بسیار خوبی در دو سال گذشته در آن فراهم شده است.

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری قم با تاکید بر اینکه چهار فاز کمپینگ غدیر در سال‌های اخیر اجرایی شده که دو فاز آن به طور کامل به بهره‌برداری رسیده است خاطرنشان کرد: دو فاز دیگر این پروژه بیش از 85 درصد پیشرفت دارد و تنها بخشی از تاسیسات آن و روشنایی باقی مانده است.

وی اضافه کرد: امسال 8 هکتار کمپینگ با ظرفیت هزار دستگاه خودرو را داشتیم که با تکمیل این کمپینگ در نیمه نخست سال بیش از 3 هزار خودرو ظرفیت استقرار در این بوستان خواهند داشت.

جوادیان با اشاره به ظرفیت چشم‌گیر بوستان غدیر گفت: سعی داریم با اجرای پروژه‌های ویژه گردشگری و تفریحی حضور همشهریان و زائرین در این بوستان را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه از 27 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 حدود 45 هزار و 311 خودرو در کمپینگ‌های نوروزی شهر قم استقرار یافتند گفت: 39 هزار و 96 مورد چادرخواب نیز در این کمپینگ‌ها در نوروز داشتیم که حدود 177 هزار نفر را شامل می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اذعان کرد: این آمار به جز افرادی است که استقرار شبانه در بوستان‌ها نداشتند.

وی گفت: در منطقه پنج شهر قم نیز بوستان نیایش، نیاز و نرگس در محدوده مسجد مقدس جمکران با ظرفیت 750 تخته چادر فعال بود که در ایام نوروز تقریبا مملو از جمعیت بود و در پارکینگ شماره چهار مسجد مقدس جمکران که بیش از هزار تخته چادر ظرفیت دارد در خدمت زائرین بود.

جوادیان افزود: در این محدوده با استقرار غرف مختلف کاملا نیازمندی‌های زائرین تامین می‌شد.

وی بیان کرد: در مقایسه آمار امسال با سال گذشته، حدود 15 هزار و 434 تخته چادر معادل حدود 64 هزار نفر سال گذشته در بوستان‌های شهر استقرار داشتند که امسال این آمار بیش از 2.5 برابر شده است.

جوادیان با تاکید بر افزایش ماندگاری مسافر در شهر قم تصریح کرد: امسال هم هوای خوبی در شهر برقرار بود و هم خدمات خوبی ارائه شد که تمام این مسائل موجب شد شاهد حضور بیش از یکروزه زائرین در شهر بودیم.

وی با تاکید بر اینکه در 309 بوستان دیگر شهر اجازه چادرخواب داده نشد تصریح کرد: بلوار زائر به خوبی امسال مدیریت شد و امکان استقرار چادر فراهم نشد و زائرین و مسافرین به استراحت‌گاه‌های شهری هدایت شدند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: در تمامی استراحت‌گاه‌ها استقرار خودروهای آتش‌نشانی و اورژانس را به صورت 24 ساعته داشتیم.

وی با بیان اینکه بیش از 70 نفر در دو شیفت به صورت 24 ساعته در بوستان‌های محل اسکان استقرار داشتند گفت: نیروی انتظامی نیز برای تامین امنیت مردم در این بوستان‌ها استقرار داشتند و خداروشکر هیچ حادثه‌ای در این مدت رخ نداد.

جوادیان خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی صورت گرفته بیش از 90 درصد زائرین و مسافرین رضایت نسبی از خدمات شهرداری داشتند.

وی با اشاره به اقدامات روز طبیعت گفت: امسال چهار روز تعطیلی داشتیم و موجب شد تراکم روز 13 فروردین به دلیل تقارن با روز وفات حضرت زینب کمتر باشد.

رئیس کمیته اسکان ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری قم با بیان اینکه در بوستان‌های بزرگ علوی، جوان و غدیر بسته‌های فرهنگی به زائرین ارائه شد خاطرنشان کرد: همچنین کیسه‌های پلاستیکی و زغال و هیزم بین مردم توزیع شد.

وی توزیع آب معدنی و مایحتاج زائرین در غرفه‌های اختصاصی سازمان در این بوستان‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: در این مدت اکیپ‌های نظارتی سازمان پارک‌ها و ستاد اسکان در طول 24 ساعت فعال بودند و ناظرین عالی همپای ناظرین مقیم بر بحث مدیریت بوستان‌ها نظارت می‌کردند.

جوادیان با اشاره به جزئیات آمار استقرار در بوستان‌های محل اسکان شهر به تفکیک روز گفت: در روز 27 اسفند 499 تخته چادر، 28 اسفند هزار و52 تخته چادر، 29 اسفند سه هزار و 18 تخته چادر، اول فروردین 3 هزار و 431 تخته چادر، دوم فروردین 3 هزار و 379 تخته چادر، سوم فروردین 2 هزار و 853 تخته چادر، چهارم فروردین 2 هزار و 921 تخته چادر، پنجم فروردین دو هزار و405 تخته چادر، ششم فروردین 2 هزار و 569 تخته چادر، هفتم فروردین سه هزار و 536 تخته چادر، هشتم فروردین 2 هزار و 853 تخته چادر، 9 فروردین 2 هزار و 948 تخته چادر، 10 فروردین 2 هزار و 937 تخته چادر، 11 فروردین 2 هزار و 39 تخته چادر، 12 فروردین هزار و 930 تخته چادر و 13 فرورین 796 تخته چادر در استراحت‌گاه‌های شهری قم استقرار یافتند.

وی گفت: البته 14 و 15 فروردین نیز پذیرایی از مسافرین در استراحت‌گاه‌های ویژه نوروزی شهر صورت گرفت.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcewe8p.jh8wzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما