دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : 62433
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس حوزه هنري استان قم خبر داد

برگزاري نخستین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در قم

سال تولید آثار مطلوب در حوزه دفاع مقدس
قم نيوز : رئيس حوزه هنري استان قم از برگزاري نخستین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد با همکاری شهرداری و کانون فرهنگي مساجد در سال جاري خبر داد.
برگزاري نخستین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در قم/سال تولید آثار مطلوب در حوزه دفاع مقدس
برگزاري نخستین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در قم/سال تولید آثار مطلوب در حوزه دفاع مقدس
به گزارش قم نیوز مجد الدین معلمی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته انقلاب اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه سیاست اصلی حوزه هنری در حوزه تولید و آموزش است اظهار کرد: تولید و آموزش به زمان و سرمایه‌گذاری نیاز دارد و حوزه هنری کاری به حوزه نظارت، ارزیابی و صدور مجوز ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اهتمام داریم تا نسلی از هنرمندان متعهد را تربیت کنیم و فضایی ایجاد شود تا افراد جدیدی که وارد عرصه هنر می‌شوند اصولی را آموزش ببیند و گام به گام حرفه‌ای شوند تا با ناپختگی، خود و فضای هنری استان را دچار آسیب نکنند.

رئیس حوزه هنری استان قم با بیان اینکه در بخش‌های فیلم و تئاتر، داستان و داستان‌نویسی توجه بیشتری به حوزه آموزش وجود داشته است گفت: تصور می‌شود در 6 ماهه دوم امسال اقدامات به ثمر برسد و بتوانیم خروجی اولیه از آموزش‌ها را در حوزه فیلم، داستان، تئاتر و نمایش دریافت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: چهار داستان از حوادثی که قم در انقلاب داشت به صورت پرده‌خوانی تولید و در مدارس و مساجد قم اجرا شد.

معلمی با بیان اینکه امسال بر اساس سیاست‌ها در نظر است در مدارس و مساجد استعدادهای هنری نوجوانان شناسایی شوند گفت: هر سال کارگاه تولید اثر نقاشی انقلاب در دستور کار است و امسال نیز با برگزاری این کارگاه در ابتدای سال  15 اثر در حوزه انقلاب تولید شد.

وی تشکیل گروه تئاتر بچه‌های مسجد را از دستاوردهای مطلوب ذکر کرد و افزود: این امر سال گذشته اتفاق افتاد و در 10 مسجد پایگاه تئاتر بچه‌های مسجد شکل گرفت و نوجوانان با فضای جدیدی از فعالیت در مسجد آشنا شدند.

رئیس حوزه هنری استان قم خاطرنشان کرد: برای شکل‌گیری هنر سالم‌تر باید در فضای مردمی آموزش‌ها شکل بگیرد و کسانی که تعهد بیشتری نسبت به مردم دارند درگیر فضای هنر شوند.

وی با اشاره به جدیت بیشتر در زمینه تئاتر بچه‌های مسجد گفت: نخستین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد با همکاری شهرداری و کانون فرهنگی مساجد برگزار می‌شود و با شناسایی استعدادها آموزش‌های تکمیلی و حرفه‌ای برای آنها قرار داده می‌شود و برگزیدگان به جشنواره ملی بچه‌های مسجد معرفی می‌شوند.

معلمی با بیان اینکه قم در حوزه‌های دفاع مقدس مانند جنگ شهری، اعزام نیرو و دفاعی چهره درخشانی دارد گفت: متاسفانه هنوز آثاری متناسب با این چهره‌های درخشان تولید نشده و به دلیل فاصله‌ای که از پایان جنگ تا امروز افتاده آسیب‌هایی این مسئله را تهدید می‌کند. حتی مشاهده می‌شود برخی خاطرات را زخمی کردند و نتوانستند محصول مطلوب داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امسال را می‌توانیم سال تولید آثار مطلوب در حوزه دفاع مقدس برای قم بدانیم و در نظر داریم در سه ماهه نخست امسال حداقل دو کتاب در حوزه رزمندگان دفاع مقدس به چاپ برسانیم.

رئیس حوزه هنری استان قم ابراز کرد: امیدواریم تا پایان سال 10 کتاب از خاطرات رزمندگان دفاع مقدس قم چاپ شود و زمینه‌ای باشد تا به حوزه‌های مختلف دفاع مقدس از جمله خاطرات آزادگان، جانبازان و فرماندهان ورود پیدا کنیم.

وی بازدید از موزه دفاع مقدس را برای آشنایی هنرمندان با فضاهای انقلابی مؤثر دانست و افزود: برای ارتباط بیشتر هنرمندان با فضاهای انقلابی بازدیدی از موزه دفاع مقدس برنامه‌ریزی شد.

معلمی خاطرنشان کرد: ذهنیت‌سازی خوبی شکل گرفت و در این اردو توانستیم ارتباط بیشتری با فضای هنری داشته باشیم.

وی با اشاره به تربیت نسل جدید در رشته‌های مختلف گفت: در سال گذشته در حوزه فیلم‌سازی، نمایش و داستان و شعر کار را شروع کردیم و امسال فعالیت در سطوح دیگر با هماهنگی امور مساجد پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxkn-.23nixdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما