دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 62438
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر کل مرکزپژوهش های اسلامی صداو سیما خبر داد:

تولید یک هزار و ۲۰۰ فیلم از مفاخر انقلاب اسلامی

انتشار ۷۵۰عنوان کتاب در حوزه دین و فرهنگ
قم نيوز : ظریفیان گفت: ۸۶ پروژه پژوهشی در موضوعات مختلف در حوزه های بنیادین در حال اجرا و در سال ۹۷، ۳۸ پروژه پژوهشی در حوزه های بنیادین به آن اضافه می شود.
انتشار ۷۵۰عنوان کتاب در حوزه دین و فرهنگ/ تولید یک هزار و ۲۰۰ فیلم از مفاخر انقلاب اسلامی
انتشار ۷۵۰عنوان کتاب در حوزه دین و فرهنگ/ تولید یک هزار و ۲۰۰ فیلم از مفاخر انقلاب اسلامی
به گزارش قم نیوز محمد حسین ظریفیان، پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه به موضوع هنر اسلامی و مبداء آن و همچنین به سالروز شهادت شهید آوینی اشاره کرد و گفت: این روز فرصت مناسبی برای اجرای تعهد اسلامی است.

مدیر کل پژوهش های اسلامی صدا و سیما بابیان اینکه شهید آوینی نقش بزرگی برای هنراسلامی قائل بود عنوان کرد: این شهید معتقدبود، هنرمند واقعی کسی است که روبه آسمان داشته باشد و هنر را متصل به آفاق کند. این دقیقا همان نگاهی است که امروز بشر به آن برای رسیدن به تعالی نیاز دارد.

ظریفیان در ادامه با تشریح فعالیت های اداره کل پژوهش های صدا و سیما افزود: به همین دلیل این اداره کل در طول عمر 23 ساله خود توانست در ساحت پژوهش های دینی و فرهنگ 750 کتاب منتشر کند و همین مسئله باعث شد، پاسخ گوی مناسب به نیازها داشته باشد.

مدیر کل پژوهش های اسلامی صداو سیما بابیان اینکه این اداره کل 1هزار و 200 نشریه مقاله در حوزه دین و رسانه به جامعه علمی، دینی و رسانه ای تقدیم کرده، اظهارداشت: در حوزه مشاوره، فیلم و سریال، مشاوره در تولید آثار و تولید مستندات این مرکز نیز توانسته افتخارات خوبی ارائه دهد.

وی افزود: تولید یک هزار و 200  فیلم از مفاخر انقلاب اسلامی،شناسایی یک هزار 200 کارشناس از دیگر فعالیت های این اداره کل بوده است.

مدیر کل پژوهش های اسلامی  صداو سیما به رویکردها سال 97 اشاره کرد و گفت: استفاده از اندیشمندان داخلی و خارجی در حوزه دین  و رسانه، پاسخ گویی به حوزه پیام، تعامل با حوزهای عملیه برای رفع نگرانی ها، تعامل با مراکز دانشگاهی، ترویج گفتمان دین و رسانه، توجه اساسی به فناوری و رسانه، توجه جدی به نشر الکترونیک در حوزه علوم انسانی، ترویج کتابخانه دیجیتالی و توجه به کرسی های آزاد اندیشی و آموزش های کاربردی از جمله آن است.

ظریفیان بابیان اینکه 86 پروژه پژوهشی در موضوعات مختلف در حال اجرا و در سال 97، 38 پروژه پژوهشی به آن اضافه می شود، گفت: این اداره کل در نظر دارد در حوزه فقه، اخلاق و رسانه و سایر حوزه ها  و ساحت ها، همایش هایی را برگزار کند که برگزاری همایش در حوزه اخلاق و رسانه از فاخرترین آنها خواهد بود.

 مدیر کل پژوهش های اسلامی صداو سیما عنوان کرد: از دیگر فعالیت ها، تدوین و انتشار کتاب شعار سال در 7 فروردین بوده است. انتشار فصلنامه در موضوعات سبک زندگی اسلامی دینی، دین و فضای مجازی، ایده های سبک زندگی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی و فکری مبتنی بر رسانه  از دیگر فعالیت ها می باشد.

ظریفیان افزود:از دیگر فعالیت ها، روند پژوهشی در حوزه فرق همچون وهابیت، ضبط فیلم و مستندات از علمای فاخر، شناسایی کارشناسان فاخر در حوزه دین و رسانه، تولید کار ارزشمند در مورد حضرت امام رضا(ع)، بوده است.

وی با بیان این که یکی از ماموریت های جدی این اداره کل تولید مناسب در حوزه فقه و موسیقی است گفت: امروز از ۱۱ اثر در حوزه های مختلف  از جمله حوزه دین و رسانه رونمایی شد که می توان به دین در سینمای شرق و غرب، ره یافتی به سینما با بیان مفاهیم دینی، کودک و بازی های رایانه ای و ساخت ایران و  رویای اجتماعات و جامعه دینی و هادی امت اشاره کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc40qe.2bqi18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما