چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۵۲
کد مطلب : 62520
در وزن منهاي 84 كيلوگرم

سهميه مسابقات آسيايي از دستان كاراته‌كاي قم پريد

قم نيوز : كاراته‌كاي استان قم بعد از كسب دو مدال مسابقات آسيايي 2014 و 2016 با ناكامي در پيكارهاي انتخابي تيم ملي كاراته اميد ايران سهميه حضور در پيكارهاي 2018 قهرماني آسيا را از دست داد.
سهميه مسابقات آسيايي از دستان كاراته‌كاي قم پريد
سهميه مسابقات آسيايي از دستان كاراته‌كاي قم پريد
به گزارش قم نیوز در شرایطی که امسال پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان پیش‌روی کاراته‌کاهای کشورمان است، حمیدرضا نجاتی تنها نماینده قم در انتخابی تیم ملی کاراته امید ایران بود که با دست خالی از این رقابت‌ها خارج شد.

نجاتی در حالی با ناکامی به کار خود در پیکارهای گزینشی تیم ملی امید پایان داد که در سال 2014 مسابقات قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا در کشور مالزی، در وزن به اضافه 70 کیلوگرم نماینده استان قم بود و با کسب مقام قهرمانی و نشان طلا به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

این کاراته‌کای پرتوان که دو سال بعد از طلای 2014 نوجوانان آسیا یک رده سنی بالاتر آمده بود، این بار به نمایندگی از استان قم در رده سنی جوانان به رقابت‌های کاراته 2016 قهرمانی رده سنی جوانان آسیا اعزام شد و با کسب مقام سوم و نشان برنز از این رقابت‌ها بازگشت.

حمیدرضا نجاتی با وجود قبول باخت در سومین رقابت آسیایی خود برابر کاراته‌کای جدی‌ترین رقیب تیم ایران یعنی کشور ژاپن، از دور مسابقات خارج شد و در جدول شانس مجدد موفق دش مقام سوم و نشان برنز این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا را به ارمغان بیاورد.

حمیدرضا نجاتی که در حال حاضر یکی از آماده‌ترین کاراته‌کاهای استان قم است و یک برادر دیگر به نام علیرضا نجاتی نیز به عنوان دیگر کاراته‌کای شاخص قم دارد، در وزن منهای 84 کیلوگرم رده سنی امید به عنوان تنها نماینده استان قم در دومین مرحله رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته امید پسران کشور به میدان رفت.

با هدف تعیین ترکیب نهایی تیم اعزامی رده سنی امید زیر 21 سال ایران به پیکارهای 2018 کاراته قهرمانی آسیا، دومین مرحله مسابقات انتخابی تیم ملی در سالن شهید کبکانیان تهران به انجام رسید و از قم تنها حمیدرضا نجاتی در وزن منهای 84 کیلوگرم به رقابت پرداخت اما سهمیه آسیا را کسب نکرد.

در این وزن مجید نیکوهمت از تیم هیات کاراته مرکزی با کسب سه پیروزی رتبه نخست را کسب کرد، مهدی قراری‌زاده از تیم هیات کاراته کرمان به همراه مهدی عاشوری از تیم هیات مازندران هر کدام با دو برد به عنوان نفرات بعدی وزن منهای 84 معرفی شدند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdce7n8p.jh8wwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما