چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : 62527
منبع : خبرگزاری تسنیم

آمادگی مسجد مقدس جمکران برای برپایی باشکوه جشن نیمه شعبان

قم نيوز : در جلسه ستاد تسهیلات زائران استان قم از آمادگی کامل مسجد مقدس جمکران برای برپایی باشکوه جشن نیمه شعبان تأکید شد.
آمادگی مسجد مقدس جمکران برای برپایی باشکوه جشن نیمه شعبان
آمادگی مسجد مقدس جمکران برای برپایی باشکوه جشن نیمه شعبان
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد تسهیلات زائران و خدمات مسافر با حضور سید مهدی صادقی استاندار، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و جمعی از مدیران ارشد استانی در سالن جلسات ساختمانی اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل امنیتی استانداری قم با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری باشکوه جشن نیمه شعبان اظهار داشت: دستورات لازم برای اجرای تدابیر ویژه برای برگزاری باشکوه نیمه شعبان توسط استاندار قم به دستگاه‌های ذی‌ربط صادر شده است.

حسین امیری قمی افزود: نقاط ضعف استان در مسائل مختلف در سال‌های گذشته شناسایی‌ شده که امید می‌رود امسال در این زمینه‌ها مشکل خاصی ایجاد نشود، طرح جامع امنیتی اعیاد شعبانیه به‌زودی جهت اجرا با فرماندهی انتظامی استان تصویب می‌شود.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی استان با فعالیت فرقه‌های نوظهور در ایام نیمه شعبان برخوردهای لازم را خواهند داشت.

افزایش پارکینگ‌های باز شهر قم در ایام نیمه شعبان

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در بخشی از این جلسه عنوان کرد: پشتیبانی، نظم و انضباط، نظافت و مباحث مرتبط با آتش‌نشانی از جمله مهم‌ترین وظایف شهرداری قم در ایام نیمه شعبان بوده که اجرای درست آن‌ها مستلزم همکاری و تعامل دستگاه‌های دیگر استانی است.

سید امیر سامع با تأکید بر ضرورت تعامل در اجرای برنامه‌ها و اعیاد ماه شعبان عنوان کرد: اگر دستگاه‌های استانی در مباحث توسعه‌ای به شهرداری کمک نکنند، شهرداری قم توان اجرای تمام برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده را نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: آماده‌سازی پارکینگ‌های باز یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت شهرداری قم در ایام نیمه شعبان است، شهرداری قم با حضور 3 هزار نفر نیرو مشغول رسیدگی به امور شهری بوده اما بهره‌برداری از پارکینگ‌های باز و پارکینگ‌های دیگر در این ایام نیازمند تعامل با دستگاه‌های استان است.

وی ادامه داد: در سال گذشته از نظر روشنایی پارکینگ‌های شهر قم وضعیت مناسبی داشته‌اند، پشتیبانی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت‌های شهرداری قم در ایام نیمه شعبان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در ادامه این جلسه خاطرنشان کرد: در منطقه جمکران مشکلی در زمینهٔ آب و فاضلاب وجود ندارد و با تکمیل رینگ شرقی قم  مشکلی در زمینهٔ تأمین آب شاهد نخواهیم بود.

علی‌جان صادق‌پور با تأکید بر بهبود وضعیت فاضلاب مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: فاضلاب مسجد جمکران تقویت و تکمیل‌ شده و مشکلات  پیش‌ آمده در سال‌های گذشته به‌ مرور زمان برطرف شده است.

ضرورت حفظ صبغه مردمی جشن‌های نیمه شعبان

تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در بخشی از این جلسه، با بیان ضرورت بسترسازی‌های لازم برای برپایی باشکوه جشن نیمه شعبان در استان قم ابراز کرد: مسئله نیمه شعبان و جشن‌های دیگر که سبب روانه شدن جمعیت‌های انبوه به شهر قم می‌شود فرصتی بوده که مهمان‌نوازی درستی از آن‌ها صورت گرفته و مسافران و زائران شهر قم با خاطره‌ای خوش به شهرهای خود بازگردند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن رحیمیان تأکید کرد: دستگاه‌های دولتی باید به وظایف خود  در جشن اعیاد شعبانیه به‌درستی عمل کرده و بسترسازی‌های لازم را ایجاد کنند، صبغه مردمی بودن این جشن‌ها همواره باید تقویت و حمایت شود، شهرداری قم تسهیلات و امکاناتی را در طول مسیر حرم تا حرم ایجاد کند تا برپایی ایستگاه‌های صلواتی با سهولت بیشتری انجام شود، همچنین آماده‌سازی پیاده راه جمکران برای پیاده‌روی شهروندان از مسیر حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران ازجمله کارهای مهم و مبارکی بوده که شهرداری قم باید هر چه زودتر این پروژه را تجهیز و آماده بهره‌برداری کامل کند.

وی با اشاره به اهمیت روان‌سازی ترافیک در ایام نیمه شعبان در مسیر مسجد مقدس جمکران تأکید کرد: باید ترتیبی داده شود تا بستن راه‌های مواصلاتی سبب خستگی و فرسودگی زائران مسجد مقدس جمکران  در ایام نیمه شعبان نشود و زائران و مسافران بانشاط و شادابی کافی در مراسمات و جشن‌های نیمه شعبان شرکت کنند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcbzsb0.rhb55piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما