کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون علمی و امور کرسی‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی تشریح کرد؛

فرایند فعالیت دبیرخانه حمایت از کرسی های نظریه پردازی

خبرگزاری حوزه نیوز , 24 فروردين 1397 ساعت 18:23

شوراهای تخصصی پنجگانه؛ علوم اجتماعی، علوم رفتاری، هنر معماری و شهرسازی، علوم عقلی، علوم نقلی، ممیزی طرح نامه نظریه پردازی رشته های مختلف را ارزیابی و بررسی می کنند.


به گزارش قم نیوز دکتر میثم چگین معاون هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی، ظهر امروز در اولین اجلاسیه سراسری کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره جامعه المصطفی، ضمن ارائه گزارشی از دبیرخانه حمایت از کرسی های نظریه پردازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، خاطرنشان کرد: در ارزیابی موضوعات مختلف نظریه پردازی، از 5 شورای تخصصی بهره گیری می شود.
وی با اشاره به این که شوراهای تخصصی علوم اجتماعی، علوم رفتاری، هنر معماری و شهرسازی، علوم عقلی، علوم نقلی، ممیزی طرح نامه رشته های مختلف را بررسی می کنند، اظهار داشت: در این ممیزی ها، امهات استدلال ها و وجه اشتراک نظریه پردازی ها با نظریه های پیشین و نیز روش شناسی و ارجاعات آن از سایر نظریات مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
دکتر چگین با اشاره به این که طرح نامه ها پس از ارسال به دبیرخانه، بر اساس موضوعات به شورای تخصصی مربوطه ارجاع داده می شود، تصریح کرد: در این شوراها، صرفا نو آورانه بودن نظریه پردازی ها مورد توجه قرار گرفته، بر روی درستی و یا نادرستی آن بحث و بررسی صورت نمی گیرد.
وی با بیان این که پس از تشخیص نو آورانه بودن، در کمیته ای متشکل از داوران و با هماهنگی صاحب نظر در حضور حداقل سه داور و سه ناظر این نظریه پردازی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، تصریح کرد: پس از بحث و بررسی های علمی، نظرات داوران به صورت محرمانه به دبیرخانه حمایت از نظریه پردازی ها ارسال می گردد.
معاون هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره بر این که در بسیاری از موارد بنا به درخواست نظریه پرداز فرایند اجلاسیه به طول می انجامد، خاطرنشان کرد: نو آوری در نظریه پردازی، نو آوری در روش رسیدن به نظریه پیشین و یا ارائه نقد جدید به یک نظریه در ذیل فعالیت های نوآورانه قرار می گیرد.
دکتر چگین در پایان به برخی از حمایت های صورت گرفته توسط دبیرخانه نظریه پردازی های شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره نمود و اذعان داشت: توجه به کرسی های ترویجی یکی دیگر از رویکردهایی است که در آن صرفا به دنبال راه اندازی گفتگو هستیم؛ این مهم به عنوان مقدمه ای برای ورود به کرسی های تخصصی نظریه پردازانه مورد توجه قرار می گیرد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 62619

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/62619/فرایند-فعالیت-دبیرخانه-حمایت-کرسی-های-نظریه-پردازی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir