شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 62639
منبع : خبرگزاری ايرنا

قم درسالروز بعثت پیامبراکرم غرق سرور شد

قم نيوز : شهر مقدس قم درسالروز بعثت پیامبراکرم حضرت محمدبن عبدالله (ص) غرق در نور و سرور شد.
قم درسالروز بعثت پیامبراکرم غرق سرور شد
قم درسالروز بعثت پیامبراکرم غرق سرور شد
به گزارش قم نیوز شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با چراغانی و آذین بندی مساجد، معابر و سر در منازل و مغازه ها و برپایی آیین های جشن بعثت پیامبر اکرم(ص) در جای جای قم، حال و هوای ویژه ای به این شهر داده اند.

حرم نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) نیز به همین مناسبت به طرز باشکوهی آذین بندی شده و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارات(ع) از سراسر کشور با حضور دراین مکان مقدس در مراسم جشن و سرور شرکت کرده اند.

رواق‌ ها، صحن‌ها و شبستان های حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با برگزاری آیین های مختلف، مملو از عاشقانی است که دل های خویش را به مضجع شریفش گره زده و به مداحی اهل بیت(ع)، مولودی خوانی و سخنرانی درخصوص بعثت پیامبراکرم (ص) گوش جان می دهند.

مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برگزاری آیین های جشن و سرور به شیوه سنتی، نسبت به پیامبر اکرم (ص) احترام می کنند. 

همچنین به همین مناسبت شب گذشته، آیین های جشن و سرور در مسجد مقدس جمکران، مساجد و تکایا با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار شد. 

در بسیاری از نقاط شهر قم به همت گروه های مردمی ایستگاه های صلواتی برپا و آنان با شیرینی و شربت از شهروندان پذیرایی می کنند.
همچنین مراسم جشن وسرور دربقاع متبرکه امامزادگان قم نیز برپا شده و ارادتمندان به پیامبر اکرم(ص) با شرکت دراین آیین باشکوه ، بار دیگر ارادت خالصانه خود را نسبت به کامل‌کننده مکارم اخلاق نشان دادند. 

دربیوت آیات عظام، دفتر مقام معظم رهبری، مساجد، تکایا وحسینیه‌های این شهر نیز به همین مناسبت مجالس جشن ترتیب یافته و سخنرانان گوشه‌هایی از زندگانی گهربار پیامبر اکرم (ص) و رسالت ایشان را بیان می کنند. 

در بیست و هفتم رجب حضرت محمد(ص) با نزول اولین آیات قرآنی از سوی پروردگار به پیامبری برگزیده و این چنین شد که ایشان آغازگر دعوتی الهی، برای آیینی توحیدی و فطری شدند،که با خلقت بشر هماهنگی دارد و سیراب گر روح و جسم تشنه انسان است. 

حضرت محمد(ص) در شرایطی به ابلاغ رسالت الهی به مردم برگزیده شد که عربستان گرفتار اوضاع نابسامان اجتماعی بود، در چنین شرایطی برای جلوگیری از تکذیب و تهمت های ناروا در ابتدای رسالت رسول نبی(ص)، دعوت به اسلام مخفیانه آغاز شد. 

نبی اکرم(ص) دعوت به توحید را نخست از خانواده خود شروع کردند و اولین کسانی که به او ایمان آوردند، همسر ایشان خدیجه(س) و پسر عموی بزرگوارشان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) بودند و این دو تن پس از آن یاری بخش پیامبر(ص) در مسیر دشوار رسالت شدند. 


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcf1vdv.w6d0magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما