يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 62682
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم خبر داد

پرداخت 680 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان قم

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون 680 میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان استان پرداخت شد که این رقم بی سابقه بود.
پرداخت 680 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان قم
پرداخت 680 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان قم
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت پرداخت بیمه بیکاری در استان قم اظهار کرد: پرداخت این بیمه تنها در مواقع اضطرار پسندیده است، باید مشکلات واحدهای تولیدی را در سریع ترین زمان ممکن حل کرد تا لازم به ارجاع کارگران برای دریافت بیمه بیکاری نباشد.

وی ادامه داد: باید مدیران بانک‌های استان قم وضعیت پرونده‌های پرداخت تسهیلات را به صورت مستمر پیگیری کنند تا نیازی به ورود استانداری برای عملیاتی شدن پرداخت‌ تسهیلات به بخش تولید نباشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: هدف پرداخت تسهیلات رونق تولید، تثبیت اشتغال است و در پرداخت این تسهیلات، اولویت نخست، ایجاد اشتغال جدید نیست، با بازرسی از واحدهای تولیدی استان که تسهیلات رونق تولید گرفتند، تثبیت اشتغال در این واحدها مشخص شده است.

غضنفری با اشاره به وضعیت اشتغال در بخش کشاورزی استان قم اظهار کرد: سرانه اشتغال در این بخش نسبت به بخش‌های دیگر کمتر است و باید اشتغال در بخش کشاورزی استان قم پیگیری شود.

وی ادامه داد: بانک‌های استان قم تا پایان فروردین ماه فرصت دارند که پرونده‌های معطل را تعیین تکلیف کنند، بانک‌ها اگر مشکلی دارند، باید مشکلات را اطلاع رسانی کنند، باید بانک‌های قم برای عدم پرداخت تسهیلات دلیل ارائه بدهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اختیاراتی برای رفع مشکلات در زمینه بخش تولید دارد، این ستاد در صورت لزوم مشکلات را به ستاد ملی ارجاع خواهد داد، از ابتدای سال گذشته تاکنون 680 میلیارد تومان تسهیلات به تولیدکنندگان استان قم پرداخت شد که این رقم بی سابقه بود، در صورت تعیین تکلیف پرونده‌های معطل برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان در سیستم بانکی، رتبه قم در پرداخت تسهیلات به بخش تولید، تک رقمی می‌شود.

غضنفری، پرداخت بیمه بیکاری را هزینه از بیت المال دانست و تصریح کرد: نباید درخواست پرداخت این بیمه به همه واحدهای تولیدی استان قم، سرایت کند و موافق پرداخت بیمه بیکاری نیستیم، این مساله برای تولید استان مشکل به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: باید دستگاه‌های دولتی به خصوص دستگاه‌های خدمت رسان تلاش کنند که هیچ واحد تولیدی در استان قم تعطیل نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: واحدهای مرغداری استان به دلیل شیوع آنفولانزای پرندگان آسیب زیادی دیدند، باید بدهی‌های گذشته این واحدها استمهال شود، همچنین تامین سرمایه در گردش برای فعالیت دوباره واحدهای مرغداری قم ضروری است، امکان تامین چنین منابع مالی از طریق بسته توسعه اشتغال روستایی یا اختصاص یک خط اعتباری توسط صندوق توسعه ملی وجود دارد.

غضنفری با اشاره به ضرورت جبران خسارت واحدهای مرغداری خسارت دیده در استان قم اظهار کرد: به دنبال این هستیم که کمترین هزینه ممکن به این واحدها وارد شود، شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان در مرغداری‌های استان قم حادثه ای برخلاف میل مرغداران استان بود و دستگاه‌هایی اجرایی و بانک‌های استان قم مکلف به کمک به این واحدها هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به مرغداران استان قم استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdx909.yt0xj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما