يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : 62685
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله علوی گرگانی: وظیفه روحانیت هدایت و تذکر است

انسان به هادی و راهنما احتیاج دارد
قم نيوز : یکی از مراجع تقلید گفت: وظیفه روحانیت هدایت و تذکر است اگر مردم پذیرفتند چه بهتر و اگر نپذیرفتند حجت برای ما تمام است و ما رسالت خود را انجام داده‌ایم.
وظیفه روحانیت هدایت و تذکر است/ انسان به هادی و راهنما احتیاج دارد
وظیفه روحانیت هدایت و تذکر است/ انسان به هادی و راهنما احتیاج دارد
به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل زندان‌های استان قم، بااشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: منظور از بعثت انبیا خروج از ظلمت بوده که انسان را به روشنایی و بیداری بیاورند و این هدف اصلی بعثت است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه انسان به تنهایی به جایی نمی‌رسد ادامه داد: انسان به هادی و راهنما احتیاج دارد واین راهنما را خداوند باید بفرستد.

وی با طرح این سوال که وضع مردم بعد از پیامبر چه می‌شود گفت: این وظیفه هدایت و راهنمایی به علما و بزرگان دین سپرده شده است و این علما جانشین ائمه هستند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه روحانیت باید به هدایت مردم بپردازد ادامه داد: گاهی مردم هدایت‌ها را می‌پذیرند وگاهی آن هارا قبول نمی‌کنند، علما وروحانیون وظیفه ابلاغ و گفتن را دارند.

این مرجع تقلید با اشاره به آیاتی قرآن کریم در رابطه با ناامیدی گفت: وظیفه روحانیت هدایت وتذکر است اگر مردم پذیرفتند چه بهتر واگر نپذیرفتند حجت برای ما تمام است که ما رسالت خود را انجام داده‌ایم.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به موقعیت برخی خانواده‌ها و دلایل زندانی شدن افراد گفت: برخی از زندانیان خانواده‌های نجیبی دارند که به دلایلی زندانی شده‌اند؛ تصمیمی گرفته شود که آن‌ها در جای دیگری و با احترام بیشتری قرار گیرند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgn393.ak9x74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما