يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب : 62690
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
با پیام آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:

نکوداشت علمی مرحوم آیت الله صاحب جواهر در قم برگزار می شود

قم نيوز : نکوداشت علمی صاحب جواهر ۳۰ فروردین با حضور شخصیت های حوزه و دانشگاه، درمدرسه مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی قم برگزار می شود.
نکوداشت علمی مرحوم آیت الله صاحب جواهر در قم برگزار می شود
نکوداشت علمی مرحوم آیت الله صاحب جواهر در قم برگزار می شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد عشایری، دبیر علمی نکوداشت مرحوم صاحب جواهر پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه که در مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(ع) برگزار شد، گفت: هدف از راه اندازی این مدرسه علمیه معرفی شخصیتهای اثر گذار فقهی و صاحب مکتب است.

دبیر علمی نکوداشت مرحوم فقه صاحب جواهر عنوان کرد: در این رابطه طی سالهای گذشته، شاهد معرفی شخصیت بزرگ بودیم و امروز هم این مدرسه دنبال معرفی شخصیت علمی صاحب جواهر به جامعه علمی است.

وی افزود: هدف از معرفی صاحب جواهر این است که ایشان در قله فقهی قبل از شیخ اعظم و حتی در قله شاگردان وحید بهبهانی است.

حجت الاسلام عشایری گفت:دلیل دیگر برگزاری این نکوداشت این است اگر مرحوم وحید بهبهانی  صاحب مکتب و دارای خصوصیات خاص ایستادگی در مقابل اخباری گرایی و در برابر مخالفان اجماع و شهرت اقدام کرد و از این لحاظ وحید بهبهانی کمتر شناخته شده بود، مرحوم صاحب جواهر بیشتر در مکتب فقهی وحید و مانند وحید کمتر شناخته شده است.

دبیر نکوداشت صاحب جواهر اظهار داشت:دلیل دیگر برگزاری نکوداشت صاحب جواهر این است که فقه جواهری از گفتمان های اثرگذار در مکتب فقهی امام خمینی(ره) و انقلاب بوده و به دلیل اهمیت باز شناسی گفتمان فقه جواهر و اثر گذاری در انقلاب و مکتب بنیانگذارکبیر انقلاب، مسئولان مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء(ع) تصمیم به برگزاری این نکوداشت گرفتند.

وی افزود: اگر قصد داریم چالش فقهی نظام را حل کنیم، باید به دنبال حل پارادایم باشیم و در این رابطه بازشناسی مکتب فکری فقهی صاحب جواهر می تواند کمک کننده خوبی باشد.

حجت الاسلام عشایری گفت: تا کنون مقالاتی در مورد فقه جواهر به صورت تخصصی، اختصاصی و سفارشی بدست برگزار کنندگان  نکوداشت رسیده است که در روز همایش منتشر خواهد شد و در ادامه بعضی دیگر در سایت مدرسه منتشر می شود.
وی افزود: در روز نکوداشت آیات کریمی جهرمی با موضوع اخلاق علمی محقق، علی دوست با موضوع محور فقهی صاحب جواهر و حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با محور گسست بین فقه نو و فقه جواهر سخنرانی خواهند کرد.

لازم به ذکر است: نکوداشت مکتب فقهی مرحوم صاحب  جواهر 30 فروردین ساعت۸/۳۰ در مدرسه مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی در قم  برگزار می شود.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccxeqe.2bqio8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما