کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر علمی همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل خبر داد

تقدیر از 30 مقاله برتر در همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل

خبرگزاری فارس , 27 فروردين 1397 ساعت 17:12

دبیر علمی همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل گفت: تاکنون 160 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است و در همایش از 30 مقاله برتر به 10 زبان تقدیر خواهد شد.


به گزارش قم نیوز محمد قربان پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به فعالیت دبیرخانه جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل اظهار کرد: دبیرخانه این همایش در تیرماه سال گذشته شکل گرفت و فراخوان همایش به 14 زبان برای مخاطبان و علامندان ارسال شد.

وی ادامه داد: 200 چکیده مقاله در همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل پذیرفته شد و تاکنون 160 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است؛ همچنین در همایش از 30 مقاله برتر به 10 زبان تقدیر خواهد شد.

دبیر علمی همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل افزود: این همایش نخستین همایش بین المللی موسسه زبان و فرهنگ شناسی است، این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز نمایه شده و مورد تائید وزارت علوم است.

قربان پور با اشاره به مقالات همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل اظهار کرد: از کشورهایی مثل ایران، افغانستان، عراق، پاکستان، آلمان، لبنان و کنگو مقالاتی به دبیرخانه این همایش رسیده است، 110 نفر از صاحبان مقالات دارای مدرک دکترا و سطح چهار حوزه علمیه هستند که نشان از سطح بالای همایش دارد.

وی ادامه داد: در همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل، 40 مقاله از موسسه زبان و فرهنگ شناسی، 50 مقاله از جامعه المصطفی، 20 مقاله از حوزه‌های علمیه و 90 مقاله از مراکز دانشگاهی داخلی و خارجی است.

دبیر علمی همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل افزود: در این همایش 150 مقاله به زبان فارسی، 17 مقاله به زبان انگلیسی، دو مقاله به زبان روسی و دو مقاله به زبان چینی است و مقالات به 14 زبان به همایش رسید.

قربان پور با اشاره به کمیسیون‌های تخصصی همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل اظهار کرد: این کمیسیون‌ها در چهار سالن به صورت همزمان به زبان‌های مختلف برگزار می‌شوند، همچنین ساعت 11 اختتامیه همایش با حضور آیت‌الله اعرافی و گزارش کمیسیون‌ها و تجلیل از مقام‌های برتر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در طول یک سال اخیر 21 پیش نشست به زبان‌های مختلف برای همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل برگزار شد، نشست‌ها در خصوص لبنان، آفریقای جنوبی، نیجریه، بنگلادش، آمریکای لاتین و قفقاز بود.

دبیر علمی همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل در پایان خاطرنشان کرد: پرونده جریان شناسی برای موسسه زبان و فرهنگ شناسی باز شده است و این پرونده هیچ گاه بسته نمی‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 62737

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/62737/تقدیر-30-مقاله-برتر-همایش-جریان-شناسی-فرهنگی-عرصه-بین-الملل

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir