دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : 62738
منبع : خبرگزاری فارس

تغيير وزن اجباري ستاره كاراته قم براي حضور در المپيك توكيو

قم نيوز : ستاره درخشان و پرافتخار كاراته استان قم براي كسب سهميه حضور در مهمترين رويداد ورزشي جهان يعني المپيك 2020 بايد وزن خود را تغيير دهد.
تغيير وزن اجباري ستاره كاراته قم براي حضور در المپيك توكيو
تغيير وزن اجباري ستاره كاراته قم براي حضور در المپيك توكيو
به گزارش قم نیوز پرافتخارترین کاراته‌کای حال حاضر استان قم امیر مهدی‌زاده است که سابقه کسب دو طلا و یک برنز پیکارهای قهرمانی جهان، دو طلا و یک برنز مسابقات قهرمانی آسیا، طلای دانشجویان جهان و چندین مدال از میادین معتبر بین‌المللی و برون‌مرزی دیگر دارد.

مهدی‌زاده که در چند سال اخیر همواره ستاره‌ای درخشان در کاراته قم، ایران، آسیا و جهان بوده، تمام افتخارات این سال‌ها را با مبارزه در وزن منهای 60 کیلوگرم کسب کرده است اما با توجه به اعلام شرایط کسب سهمیه المپیک 2020 از سوی فدراسیون جهانی کاراته به اجبار باید نسبت به تغییر وزن خود اقدام کند.

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی کاراته، مسابقات المپیک با حضور ۸۰ کاراته‌کا در هشت رده شامل 6 وزن کومیته و دو رده کاتا در هر دو بخش مردان و زنان به انجام می‌رسد و از این تعداد کاراته‌کا، ۶۸ نفر شامل 34 کاراته‌کا در بخش زنان و 34 نفر در قسمت آقایان از طریق کسب سهمیه وارد المپیک می‌شوند.

همچنین تعداد هشت سهمیه شامل چهار نفر در بخش بانوان و چهار نفر در قسمت آقایان متعلق به سهمیه کشور میزبان یعنی ژاپن است، ضمن اینکه چهار نفر باقی‌مانده توسط کمیسیون سه‌گانه از میان کاراته‌کاهای کشورهایی که سهمیه نگرفته‌اند به المپیک می‌روند.

رقابت‌های کاراته در المپیک آینده در دو رده شامل کاتا انفرادی مردان و زنان و سه وزن منهای 67 کیلوگرم، 75 کیلوگرم و به اضافه 75 کیلوگرم بخش مردان و اوزان منهای 55، 61 و به اضافه 61 کیلوگرم بانوان به انجام می‌رسد و کسب سهمیه المپیک در سه مرحله امکان‌پذیر است و هر کشور تنها قادر به معرفی یک کاراته‌کا در هر وزن است.

گفتنی است کاراته در چهار رشته دیگر برای نخستین‌بار فرصت حضور در مهمترین رویداد ورزشی جهان یعنی بازی‌های المپیک را کسب کرده‌اند و چنانچه امیر مهدی‌زاده یا دیگر چهره‌های شاخص کاراته قم سهمیه حضور در این بازی‌ها را کسب کنند، قم برای نخستین‌بار در المپیک صاحب یک نماینده خواهد شد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfcedv.w6d0magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما