کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همایش "دانش موضوعی- تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی" برگزار می شود

خبرگزاری حوزه نیوز , 27 فروردين 1397 ساعت 16:01

حجت الاسلام والمسلمین رضایی گفت: نباید محتوای آموزش را از غرب گرفت چون دین با ارزش ترین محتوای آموزشی و تربیتی را در خود دارد و به همین دلیل باوجود مبنع وحیانی نیازی به غیر منبع وحیانی و غربی نیست و ما از این لحاظ با سند مخالف هستیم.


 به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین زارعی رضایی امروز در نشست با اصحاب رسانه، به موضوع همایش دانش موضوعی- تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهگیان، دانشگاه تربیت محور است و در این دانشگاه سعی شده علاوه بر ارائه مباحث تخصصی، به مباحث آموزش هم بپردازد.

رئیس همایش دانش موضوعی- تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی افزود: از دیگر خصوصیات این دانشگاه، بین رشته ای است و درعین حال علوم انسانی را هم  به دانش آموختگان به صورت تخصصی آموزش می دهد.

وی عنوان کرد: در این همایش به مسئله نحوه آموزش براساس نیاز مخاطب و آنچه را که می تواند بر جان مخاطب بنشاند، پرداخته است. در این همایش  به دنبال تولید محتوایی برای آموزش و قرآن ابتدایی هستیم و در عین حال فرصت را برای مقطع ابتدایی وقرآن را فراهم کنیم تابتوانند رویکرد جدید از قرآن در دوران ابتدایی ارائه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زارعی رضایی گفت: هدف از برگزاری همایش ایجاد فرصت برا ی نظر ورزی و تعامل علمی میان صاحب نظران و به اشتراک گذاری دانش آموزش محتوا در آموزش دینی وقرآن ابتدایی، ایجاد فرصت برای تأمین و تولید دانش آموزش محتوا در آموزش دینی وقرآن ابتدایی، زمینه سازی برای جلب توجه جامعه علمی به ضرورت تولید واشاعه آموزش محتوا در آموزش دینی وقرآن ابتدایی و ایجاد فرصت برای رشد وبالندگی حرفه ای مدرسان و اعضای هیأت علمی در زمینه آموزش محتوا در آموزش دینی وقرآن ابتدایی است

رئیس همایش دانش موضوعی- تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی افزود: دانشگاه فرهنگان از سال 90 تأسیس شده و دارای 100 مرکز تحت عنوان پردیس دانشگاه فرهیگان است.

وی عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان متولی تربیت معلمان دینی برای جامعه سالم است. به همین دلیل رسالت دانشگاه ایجاد می کند که در صدد تربیت ملعمان دینی و تولید معلم براساس رویکرد روش های فعال وجذاب باشد. این همایش دنبال تحقق این مسائل است.

حجت الاسلام والمسلمین زارعی رضایی با اشاره به محورهای همایش گفت: تاریخ، فلسفه وماهیت علم در آموزش دینی و قرآن ابتدایی، راهبردهای تدریس مؤثر در آموزش دینی و قرآن ابتدایی، طراحی آموزشی در آموزش دینی و قرآن ابتدایی، ارزشیابی در آموزش دینی، نقش کاروزی و کارآموزی در رشد حرفه ای مرتبط با pck یا روش ارائه،  الگوهای جهانی برای آموزش محتوا در آموزش دینی،  الگوهای تدریس برای آموزش محتوا در آموزش دیننی، الگو های تدوین برنامه های درس مرتبط  با آموزش محتوا در آموزش دینی و قرآن ابتدایی، تدریس مشترک در آموزش دینی از جمله این موارد است.

رئیس همایش دانش موضوعی- تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی افزود: تا کنون 80مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است و از این مقالات در روز همایش رونمایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: برای برگزاری همایش 20 پیش نشست در مراکز مختلف برگزاری بهتر همایش اصلی برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین زارعی رضایی گفت: با اشاره به سند 2030 گفت: معتقدیم نباید محتوا آموزش را از غرب گرفت چون دین با ارزش ترین محتوا آموزشی و تربیتی را در خود دارد و به همین دلیل باوجود مبنع وحیانی نیازی به غیر منبع وحیانی و غربی نیست.

رئیس همایش دانش موضوعی- تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی افزود: سند2030 از این لحاظ نمی تواند با اهداف آموزشی ما مطابقت داشته باشد و قطعا آنچه در جامعه غرب در بحث محتوا برای دانش آموزان و جوانان ارائه می شود با محتوای دینی مغایرت صددر صد دارد و ما از این لحاظ با این سند مخالف هستیم.

وی عنوان کرد: معتقدیم از روش های آموزش غرب می توان برای پیش‌برد اهداف آموزشی خود استفاده کنیم.

لازم به ذکر است: همایش «دانش موضوعی- تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی»  5 اردیبهشت درقم برگزار می شود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 62740

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/62740/همایش-دانش-موضوعی-تربیتی-آموزش-دینی-قرآن-ابتدایی-برگزار-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir