کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

نجات محیط زیست نیازمند ارتقاء سواد محیط زیستی است

خبرگزاری فارس , 28 فروردين 1397 ساعت 17:45

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: امروز باید با توسعه سواد محیط زیستی در جامعه، رفتار متعهدانه و مسؤولانه مردم در رابطه با محیط زیست را بهبود ببخشیم.


به گزارش قم نیوز تورج همتی در دیدار معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: با وجود آنکه همه ما ادعای باسوادی و علم و آگاهی داریم، محیط زیست کشورمان با بحران‌ها و چالش‌های متعدد محیط زیستی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه امروز در عرصه محیط زیست فرصت آزمون و خطا نداریم و باید تصمیم گیری‌ها و اقدامات در این حوزه بسیار دقیق و کارشناسی شده باشد، خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی هوا در کلانشهر قم، شناسایی و مهار کانون‌های گرد و غبار، ساماندهی پسماندها و تأمین حقابه‌های زیست محیطی چهار اولویتی است که پیش روی ما قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت توسعه آموزش دانش محور و عمل گرا در عرصه محیط زیست تأکید کرد و گفت: امروز باید با توسعه سواد محیط زیستی در جامعه که در سال‌های گذشته آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است، رفتار متعهدانه و مسؤولانه مردم در رابطه با محیط زیست را بهبود ببخشیم.

وی با بیان اینکه افزایش آگاهی و شناخت مردم و مسؤولان نسبت به اهمیت محیط زیست به ویژه در حوزه مدیریت مصرف آب و انرژی بسیار مهم است، تصریح کرد: باید با کمک نظام آموزش و پرورش، سفیران محیط زیست در تمام خانه‌ها حضور داشته باشند، زیرا با تخریب محیط زیست بزرگترین سرمایه‌ها از دست خواهند رفت.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا قاسمی نیا معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قم نیز در این دیدار با اشاره به برخی رفتارهای ناهنجار در عرصه محیط زیست از سوی مردم، گفت: امروز هرکس در هر جایگاهی که باشد باید نسبت به مسأله محیط زیست دغدغه جدی داشته باشد، زیرا حفظ محیط زیست، حفظ سلامت و امنیت خودمان و فرزندانمان است.

وی از آمادگی کامل نهضت سوادآموزی استان قم برای ارائه آموزش‌های محیط زیستی به سوادآموزان و آموزش دهندگان خبر داد و گفت: با وجود بیش از 300 هزار نفر بیسواد و کم سواد در استان قم، نهضت سوادآموزی می‌تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه و ترویج فرهنگ زیست محیطی در جامعه باشد و این موضوع می‌تواند در سطح ملی نیز پیگیری و اقدامات مثبت و مؤثری در این جهت انجام شود.

انتهای پیام/ 139


کد مطلب: 62790

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/62790/نجات-محیط-زیست-نیازمند-ارتقاء-سواد-زیستی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir