کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پژوهشگر عراقی مطرح کرد

وحدت بر محور قرآن راه حل مشکلات جهان اسلام

خبرگزاری فارس , 28 فروردين 1397 ساعت 19:37

پژوهشگر عراقی گفت: اگر مسلمانان احساس کنند که قرآن آن‌ها را متحد کرده است، امکان تحقق وحدت اسلامی وجود دارد.


به گزارش قم نیوز عمار الزوینی الحسینی ظهر امروز در نشست علمی یازدهمین همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی در مجتمع عالی امام خمینی(ره) با اشاره به جریان تکفیری اظهار کرد: این جریان از جمله نمادهای استکبار است. استکبار جهانی در واقع در راستای تخریب عالم اسلامی عمل می‌کند، این در حالی است که در سخت ترین موقعیت‌ها ایران در کنار عراق ایستاد و خون رزمندگان ایرانی و عراقی در هم آمیخته شد.

وی ادامه داد: امت اسلامی نیاز به وحدت دارد، اختلافات و تفرقه این امت را رنج داد، اکنون صدای وحدت در امت اسلامی بلند شده و وحدت هم دستور خداوند است.

پژوهشگر عراقی افزود: خداوند مزیت‌هایی را برای امت اسلامی اختصاص قرار داده است تا بهترین امت‌ها باشد، تا زمانی که از تفرقه رنج ببریم، نمی‌توانیم بهترین امت باشیم، امت اسلامی با وحدت خواهد توانست بر دشمنان پیروز شود.

الحسینی با اشاره به اقدامات کشورهای استکباری اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد عملکرد این کشورها در سوریه بودیم که سازمان ملل به آن هیچ واکنشی نشان نداد.

وی ادامه داد: مساله خوشحال کننده این است که قرآن، مسلمانان را از کشورهای مختلف در ایران برای شرکت در مسابقات، جمع کرده است.

پژوهشگر عراقی افزود: کشورهای اسلامی به جای اینکه براساس آیات قرآن در کنار یکدیگر باشند، در مقابل هم قرار گرفتند.

الحسینی وحدت را یک واجب الهی براساس نظر امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: مسلمانان در یک نظام اسلامی براساس قرآن در کنار یکدیگر جمع می‌شوند، اگر مسلمانان احساس کنند که قرآن آن‌ها را متحد کرده است، امکان تحقق وحدت اسلامی وجود دارد.

وی ادامه داد: براساس وحدت اسلامی نباید یک کشور اسلامی جنگ نظامی یا اقتصادی علیه کشور اسلامی دیگر به راه بیاندازد.

پژوهشگر عراقی افزود: شعار استکبار جهانی، تفرقه انداختن و تسلط پیدا کردن است، اما راه اصلی برای نجات امت اسلامی، وحدت است. وحدت اسلامی نیاز به ابزارهایی دارد و نقش رهبر اسلامی در تحقق وحدت زیاد است.

الحسینی در پایان جنگ نرم را یکی از ابزارهای استکبار جهانی دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها به دنبال تخریب اذهان اعضای امت اسلامی به خصوص کودکان هستند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 62798

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/62798/وحدت-محور-قرآن-راه-حل-مشکلات-جهان-اسلام

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir