کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز اعلام کرد

کاشت بیش از دو میلیون گل فصلی در طرح استقبال از بهار در قم

خبرگزاری فارس , 28 فروردين 1397 ساعت 17:12

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از کاشت بیش از دو میلیون و 150هزار بوته گل فصلی در طرح استقبال از بهار خبر داد.


به گزارش قم نیوز پیام جوادیان اظهار داشت: در راستای آماده سازی شهر برای استقبال از مسافران نوروزی آماده سازی و کاشت باغچه‌های گل فصلی و فضای سبز به عنوان یکی از  برنامه‌های اصلی در دستور کار ویژه این ایام بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه برنامه ریزی‌های طرح استقبال از بهار از نیمه دوم سال گذشته انجام شده است، افزود: این اقدامات شامل طراحی طرح‌های ویژه گلکاری، تولید گونه‌های گل فصلی مناسب با اقلیم قم در مرکز تحقیقات و تولید گل و گیاه مرکزی شهر قم و مرکز تولید گل و گیاه در مناطق هشتگانه بوده است.

به گفته جوادیان، انتخاب این گونه‌ها شامل گیاهانی است که تولید آن‌ها از منظراقتصاد مقاومتی مورد توجه بوده، از همین رو برنامه ریزی برای خرید چند گونه گل فصلی مثل بنفشه، شب بو و در نهایت آماده سازی و کاشت گلهای فصلی اجرایی شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تأمین هزینه گلهای فصلی و کاشت آن‌ها چشمگیر و قابل ملاحظه است تلاش شد تا گونه‌هایی که هزینه خرید آن بالاتر بود تا حد امکان کاهش یابد و در این زمینه با تلاش کارشناسان سازمان موفق عمل کردیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 62802

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/62802/کاشت-بیش-دو-میلیون-گل-فصلی-طرح-استقبال-بهار-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir